La atingerea pragului stabilit, operatorii vor suspenda serviciul de comunicatii de date in roaming pentru utilizatorii care nu au specificat faptul ca doresc, in continuare, furnizarea acestui serviciu.
„Stabilirea unui plafon-limita pentru serviciile de comunicatii de date in roaming asigura o mai mare transparenta si o mai buna protejare a utilizatorilor, limitand riscurile conectarii si descarcarii automate si necontrolate de date in roaming”, a declarat Catalin Marinescu, presedintele ANCOM.
In baza reglementarilor Comisiei Europene, utilizatorii de servicii de comunicatii de date in roaming au posibilitatea de a opta, incepand cu 1 martie 2010, din proprie initiativa si gratuit pentru un plafon financiar sau exprimat in volum corelat unei perioade de utilizare specificate, precum si pentru un serviciu prin care li se furnizeaza informatii privind consumul acumulat pentru serviciile de comunicatii de date in roaming. Aceasta facilitate le garanteaza utilizatorilor de servicii de telefonie mobila in roaming ca accesul la internet va fi automat blocat dupa atingerea plafonului specificat pentru serviciile de comunicatii de date in roaming.
Atunci cand se apropie de acest plafon, utilizatorii primesc o notificare de avertizare pe telefonul mobil sau alt dispozitiv al serviciului de roaming (SMS, e-mail, fereastra de tip pop-up pe ecranul calculatorului etc.). In momentul in care acest plafon este depasit utilizatorii primesc o alta notificare prin care li se indica procedura de urmat in cazul in care doresc sa solicite continuarea furnizarii serviciilor respective, precum si costurile asociate fiecarei unitati suplimentare care urmeaza sa fie consumata.
Daca utilizatorii serviciului de roaming nu raspund in mod adecvat la notificarea primita, furnizorul din tara de origine sisteaza imediat furnizarea si facturarea catre utilizatori a serviciilor de comunicatii de date in roaming, cu exceptia cazului in care utilizatorii solicita continuarea sau reluarea furnizarii serviciilor respective.