Declaratia oficialilor Orange Romania poate fi alaturata de cea a fostului director executiv al Vodafone Romania, Liliana Solomon, care, pe picior de plecare din filiala locala, in toamna trecuta, a facut o afirmatie ce a starnit multe comentarii – „Piata din Romania, ca si cea din Grecia, este complet distrusa, din cauza preturilor derizorii la serviciile telecom. Este o competitie prosteasca, diferentierea s-a bazat prea mult pe preturi si am ajuns la un nivel extrem de jos, or aceasta diferentiere prin preturi nu este sustenabila”.
Principalii jucatori din piata care s-au remarcat prin preturi foarte mici, si multe mii de minute gratuite, strategii ce s-ar putea incadra in sintagma folosita de Orange Romania („oferte agresive ce impiedica stabilizarea pietei”), sunt Cosmote Romania si RCS&RDS, care insa nu au dorit sa faca niciun comentariu cu privire la declaratia oficialilor Orange.
Cosmote Romania s-a relansat pe piata din Romania in 2006 oferind cartele cu 2.000 de minute incluse. De-a lungul anilor, compania a persistat cu astfel de oferte, una dintre cele mai recente incluzand 5.000 de minute si 5.000 de SMS-uri. Este, practic, oferta cu cele mai multe minute si SMS-uri gratuite din istoria pietei telecom, conform operatorului.
Preturile si ofertele practicate de operatorul autohton RCS&RDS au fost de asemenea subiect de comentarii aprinse pe forumul KeyPeople.biz., utilizatorii intrebandu-se „din ce castiga RCS&RDS in conditiile in care practica preturi de pana la trei ori mai mici decat concurenta”.
In privinta pietei telecom in 2011, Orange mai spune ca stabilizarea acesteia este direct influentata, de asemenea, de contextul economic si de implicarea statului. „Evident, in cazul unei eventuale noi deprecieri a contextului economic, si piata de telecom va avea de suferit. Factori precum conditiile economice si deciziile din domeniul reglementarii vor continua sa aiba un impact semnificativ asupra segmentului de telecom in ansamblu”.
Catalin Marinescu, presedintele ANCOM, declara la finalul anului trecut ca valoarea pietei telecom „a stagnat sau chiar a scazut usor fata de valoarea din 2009, de 3,9 miliarde de euro”. Pentru 2011, acesta a declarat ca piata ar putea chiar creste, cu putin noroc.