„In 2008 am crescut cu 100% bugetul online fata de 2007, iar in 2009 cu pana la 60% fata de 2008. Anul acesta volumul investitiilor in publicitatea online va depinde de dinamica pietei si de campaniile de comunicare programate care ar putea genera o crestere a bugetului pentru acest mediu de pana la 60% comparativ cu anul precedent. Online-ul este un mediu caracterizat de cateva avantaje importante: un raport costuri-eficienta superior, o buna targetare si eficienta in masurarea rezultatelor. Anul acesta selectam atent canalele media si le folosim doar pe acelea care sunt foarte eficiente si care ajung cel mai bine la diverse grupuri tinta”, au declarat pentru DailyBusiness.ro reprezentantii Orange Romania.
In 2008, piata de publicitate online din Romania s-a situat la circa 20 milioane de euro, in crestere cu 55% fata de 2007, potrivit unui studiu realizat de PricewaterhouseCoopers si asociatia de profil IAB Romania. In primul trimestru al acestui an, principalii jucatori pe piata de online au estimat ca valoarea pietei a scazut cu circa 30% fata de 2008.
Veniturile Orange Romania au scazut cu 14,1% in primul trimestru al acestui an, la 264 mil. euro, comparativ cu perioada similara a anului precedent, iar baza de clienti a scazut cu 237.000 in primul trimestru fata de sfarsitul lui 2008, ajungand la 10,11 milioane. La finalul primului trimestru, numarul de clienti era totusi cu 1,1% mai mare decat la finalul perioadei similare a anului trecut, cresterea redusa fiind motivata de companie prin faptul ca rata de penetrare SIM in Romania a depasit 100%.
Principalul concurent, Vodafone Romania, a avut la sfarsitul lunii martie 9,58 milioane de clienti.