„In prima zi de la relansarea magazinului (pe 10 iunie – n.r.) am inregistrat 800 de comenzi. Si in general, pe zi, vindem de 4 ori mai mult fata de o zi normala de cand am lansat noul magazin. Ca sa atingem targetul propus, anul acesta va trebui sa avem cam de 10 ori mai multe vanzari decat anul trecut. Lucrurile se indreapta in directia buna. Din aprilie incoace, vindem lunar mai mult decat am vandut in tot anul 2008″, a declarat pentru DailyBusiness.ro Andreea Belenes, online division manager al Orange Romania.
Magazinul online al operatorului comercializeaza telefoane mobile si accesorii, abonamente de voce si de date, cartele pre-pay.
In prima jumatate a anului, numarul de contracte noi de voce, de date, prelungiri de contracte ale clientilor existenti si achizitii de cartele prepay a crescut cu 600% fata de aceeasi perioada a anului trecut, a anuntat Orange.
„Clientul decide. Clientii nostri merg din ce in ce mai mult pe online, asa ca ii urmam”, a declarat pentru DailyBusiness.ro Julien Ducarroz, director comercial pe zona business-to-consumer al grupului Orange.
De cand France Telecom a decis sa se concentreze pe online, lucrurile s-au schimbat si in strategia Orange Romania. „Inainte sa ocup pozitia de online division manager, am lucrat, tot in cadrul companiei, pe content”, a spus Andreea Belenes. „In august mi s-a propus noua pozitie, iar ca divizie am inceput lucrul din luna septembrie a anului trecut. Orange avea activitate in online si inainte, insa nu era o prioritate. A devenit o prioritate de-abia de la crearea acestei divizii. In total in Romania suntem 12 oameni care lucram pe online dar numai 5 se ocupa de partea de shop, restul se ocupa de orange.ro, site-ul nostru corporate”.
Canalele de promovare vor varia in functie de proiect. Orange Romania a anuntat anterior ca bugetul dedicat campaniilor online va creste cu pana la 60% anul acesta fata de anul trecut. „Deocamdata pentru noi AdWords-ul (serviciu al Google – n.r.) este cel mai eficient canal de promovare online. Si cred ca pentru multe magazine online. Asta nu inseamna ca bannerele nu au potential. Foarte multa lume e contra bannerelor, dar e discutabil. Am avut incercari si in ceea ce priveste publicitatea video. Eu cred in eficienta ei. Dar noi lucram cu cei de la brand care controleaza toate investitiile in publicitate. Noi suntem practic beneficiarii investitiilor, nu noi le controlam”, a precizat Belenes.
Veniturile Orange Romania au scazut cu 14,1% in primul trimestru al acestui an, la 264 mil. euro, comparativ cu perioada similara a anului precedent, iar baza de clienti a scazut cu 237.000 in primul trimestru fata de sfarsitul lui 2008, ajungand la 10,11 milioane. La finalul primului trimestru, numarul de clienti era totusi cu 1,1% mai mare decat la finalul perioadei similare a anului trecut, cresterea redusa fiind motivata de companie prin faptul ca rata de penetrare SIM in Romania a depasit 100%.
Principalul concurent, Vodafone Romania, a avut la sfarsitul lunii martie 9,58 milioane de clienti.