„In acest trimestru, in timp ce veniturile din serviciile pe baza de abonament au continuat sa se stabilizeze, asa cum am declarat anterior, veniturile din serviciile prepay au reflectat o noua degradare din cauza contextului economic. Evolutia globala a veniturilor pe baza comparativa este similara cu cea din trimestrul doi”, a declarat Thierry Millet (foto), CEO Orange Romania.
Numarul de clienti broadband ai Orange Romania a crescut cu 35% fata de trimestrul trei al anului precedent, ajungand pana la 3.024.257.
Venitul mediu anual pe utilizator a fost de 83,3 euro.
Veniturile Orange Romania din trimestrul trei au fost similare cu cele din trimestrul doi ale anului in curs, cand compania a generat 247 mil. euro, in scadere cu 7,4% fata de aceeasi perioada a anului 2009.
Pe primul trimestru al anului, compania a generat afaceri de 237 mil. euro, in scadere mai profunda, cu 10,2% fata de primele trei luni din 2009.
Per total, pe primele trei trimestre ale anului, compania a inregistrat venituri de circa 730 mil. euro.
Pentru a atinge un nivel similar cu veniturile din 2009, Orange Romania va trebui sa genereze in trimestrul patru venituri de 320 mil. euro. Avand in vedere ca Orange Romania a inregistrat in trimestrul patru al anului trecut venituri de 255 mil. euro, s-ar putea dovedi o sarcina dificila pentru companie sa mentina afacerile la peste 1 mld. de euro pe intreg anul.
In 2009, cel mai mare operator telecom de pe piata a inregistrat venituri de 1,05 mld. euro, in scadere cu 19,5% fata de 2008.
In perioada ianuarie – martie 2010, Vodafone Romania, principalul concurent al Orange Romania, a inregistrat venituri in scadere cu 10% fata de aceeasi perioada a lui 2009. Compania nu a oferit insa date exacte despre acestea.
In trimestrul doi al anului curent, compania a inregistrat venituri din servicii in scadere cu 17,3%. Vodafone Romania avea la finalul lunii iunie 9,81 mil. clienti, fata de 9,66 milioane la finalul anului trecut si 9,73 mil. la finalul primului trimestru.
Compania nu a anuntat inca rezultatele pe trimestrul trei al anului curent.
Cosmote Romania a inregistrat pe primele sase luni ale anului venituri de circa 230 mil. euro. Compania a inregistrat pe primul trimestru o crestere a veniturilor cu 13,3% fata de aceeasi perioada a anului precedent, in timp ce pe trimestrul doi a anuntat o crestere de 6,3%. Grupul a raportat in premiera in primul trimestru veniturile cumulate cu cele ale Zapp, companie achizitionata anul trecut.
La finalul primului semestru compania avea 7,08 mil. clienti, in crestere cu 12% comparativ cu acelasi trimestru din 2009.
Concurentii Orange Romania pe piata locala sunt Vodafone Romania, Cosmote Romania, precum si Romtelecom, UPC si RCS&RDS.