Consumul online este urmat de cel tv.
Europenii petrec 16 ore saptamanal in fata televizorului urmarind programe
sportive, se arata intr-un raport al
IAB Europe realizat pe baza studiului Mediascope.
In ceea ce priveste
dispozitivele pe care le folosesc pentru a accesa site-urile de sport, 83 %
dintre respondenti folosesc computerul, 86 % dintre acestia repetand procesul
in fiecare zi, 34% navigheaza folosind
telefoanele mobile, jumatate dintre ei facand acest lucru in fiecare zi.
Pe locul al treilea se afla folosirea
tabletelor (22% dintre
utilizatori, 30 % dintre acestia zilnic), iar pe ultima pozitie accesarea
internetului prin intermediul consolelor de jocuri (12% din utilizatori, 24%
dintre ei in fiecare zi).
Intervalul orar cel
mai cautat este 17.30 – 21.00 in cazul celor care folosesc calculatorul,
tabletele si consolele de jocuri, in timp ce consumatorii care intra cel mai
des de pe mobil o fac in intervalul 10.00-17.30.
Peste jumatate din
numarul de vizitatori de site-uri sportive (57%) viziteaza website-urile tv, 53
% urmaresc posturile de televiziune online, 47 % folosesc catch up sau
televiziune la cerere si 33% downloadeaza un program tv.
Studiul Mediascope, reealizat inca din 2003, isi aduce
contributia la definirea si intelegerea schimbarilor in tiparele de consum
media, in evolutia consumului de media si a tendintelor in comert
electronic.
Asociatia IAB Romania a
fost creata în anul 2006 si reuneste companii din domeniul publicitatii pe
internet: regii de media, agentii de publicitate, furnizori de servicii în
domeniul publicitatii online, publisheri autohtoni si filiale internationale.