eBay a raportat venituri de 4 miliarde
de dolari in ultimul trimestru al anului trecut, in crestere cu 18%
comparativ cu aceeasi perioada din 2011. Pentru intreg anul trecut,
veniturile companiei au crescut cu 21%, la 14,1 miliarde de dolari.
PayPal, companie detinuta de eBay, a
avut venituri anuale in valoare de 5,6 miliarde de dolari in 2012, in
crestere cu 26% fata de 2011 si care au reprezentat 40% din
veniturile totale ale eBay. Operatiunile internationale ale PayPal au
generat mai mult de jumatate din veniturile totale ale companiei pe
2012, 25% din aceste venituri provenind din comertul transfrontalier.
Compania a procesat 692 milioane de
tranzactii pe parcursul ultimului trimestru al anului, cu o medie de
5.200 tranzactii pe minut ori circa 7.5 milioane de tranzactii pe zi.
Aceasta, care a generat o parte
importanta a veniturilor eBay in 2012, a continuat sa isi extinda
activitatile si avea, la finalul anului trecut, 123 de milioane de
conturi active, cu 15% mai multe comparativ cu anul precedent.
Pe parcursul ultimului trimestru,
PayPal a inregistrat lunar 2 milioane de conturi noi.
Rezultatele inregistrate de companie in
2012 au fost impulsionate de adoptarea platformei ca sistem de plati
de catre tot mai multi comercianti si consumatori, expansiunea
geografica si intensificarea comertului transfrontalier.
Cat au cheltuit utilizatorii romani anul trecut?
Peste o treime
dintre romanii care folosesc PayPal au cheltuit mai mult de 900 lei
pentru achizitii online (39%), urmati de cei care au dat 100-299 lei
pe produse achizitionate online si cei care au platit 700-899 lei
pentru cumparaturi online.
Atunci cand este
vorba de achizitii online, Romania si Slovacia sunt pe primele locuri
in CEE (39%), urmate de Cehia (33%), Ungaria (26%) si Polonia (22%),
este concluzia “Brand Availibility in CEE”, studiu realizat de
PayPal cu ajutorul a 12,000 dintre utilizatorii sai din Polonia,
Cehia, Slovacia, Romania si Ungaria.
O treime dintre
romanii care folosesc PayPal (32%) fac
cumparaturi online o data pe trimestru, în timp ce o cincime (18,5%)
cumpara online o data pe semestru si 17% fac achizitii online mai
des decât o dat? pe lun?, arata un studiu al companiei.
Restul celor care au
r?spuns la studiu fac cumparaturi online o data pe luna, o data pe
an sau mai rar de atat.