„Pana in martie 2010, finele anului fiscal curent, vom atinge in mod sigur 2.900 de comercianti parteneri si cateva zeci de milioane euro afaceri, dar criza ne impiedica sa terminam pe profit”, a spus Mugur Dogariu, managing director la PayPoint Romania.
Compania isi alege magazinele partenere dupa doua criterii principale: sa nu aiba datorii si beneficieze de vad comercial.
„Ne intereseaza de asemenea ca acestea sa arate bine, sa fie placute”,a precizat Dogariu.
Activitatea PayPoint Romania consta in principal in oferirea de servicii de colectare a platilor in numerar pentru facturi, precum si servicii de incarcare electronica a cartelelor preplatite pentru operatorii de telefonie mobila si de televiziune prin cablu. PayPoint, dar si magazinele partenere, castiga din comisioane de tranzactionare.
In prezent, compania are incheiate contracte cu 29 de clienti din domeniile telecomunicatiilor, utilitatilor si serviciilor financiare, dintre care 21 sunt contracte pentru servicii de colectare de plati ale facturilor. La finele lunii martie 2009, compania avea incheiate contracte cu 14 clienti. Printre acestia se numara Vodafone, Romtelecom, Apa Nova, Petrom, Boom, UPC. Dintre potentialii clienti telecom pe segmentul de plati facturi lipsesc insa Orange Romania, Cosmote Romania si RCS&RDS.
„Suntem in discutii continue si cu acesti operatori, scopul nostru fiind acela de a mari constant numarul de clienti”, a anuntat Mugur Dogariu.
El a mai spus ca „cele mai urate momente din aceasta activitate” sunt acelea in care este intrebat „dar factura la Orange pot sa o platesc prin PayPoint?”, iar raspunsul este „deocamdata nu”.
Afacerile companiei in Romania au fost afectate de scaderea semnalata pe segmentul reincarcarilor de cartele pre-paid pentru telefonie, deoarece operatorii au oferit un volum mai mare de convorbiri la preturi mai reduse, cel mult egale cu cele de anul trecut, spune oficialul PayPoint.
„Nu vom mai anunta profit in 2009”, a declarat seful companiei. Business-ul de plati de facturi s-a dovedit insa imun crizei economice, oamenii trebuind oricum sa achite cheltuielile facute.
„Pot spune ca in noiembrie fata de octombrie, veniturile PayPoint provenite din aceasta activitate au crescut cu doua cifre, prima dintre ele fiind cifra 3”, a mai spus Dogaru fara sa ofere insa amanunte.
Compania are in prezent in Romania 140 de angajati. „In functie de evolutia clientilor, decidem daca vom mai angaja sau nu”, a precizat seful filialei locale a companiei din Marea Britanie.
In primele sase luni ale anului fiscal curent, incheiate in septembrie, compania a intermediat in Romania 3 milioane de tranzactii.
Concurentii PayPoint pe piata locala sunt PayZone, PayUpau, precum si casieriile clasice.