In cele doua luni din
anul 2008 in care portabilitatea numerelor a fost posibila au fost realizate
15.681 de portari, in 2009 – 180.239, in 2010 – 221.219 numere, iar in anul 2011
numarul portarilor a fost de 260.256. Cele mai multe portari (34.696) au fost realizate
in luna decembrie 2011.
De la inceputul anului 2012 si pana la aceasta
data au fost portate un total de 136.187 de numere, dintre care 96.820 au fost
numere de telefonie mobila si 39.367 au fost numere de telefonie fixa (o medie
lunara de 19.455 de portari).
Cele mai multe numere
de telefonie fixa au fost portate in Bucuresti (76.663 de numere), urmat de
judetul Cluj, cu 19.008 de numere portate, Timis (14.740) si Prahova (14.370).
Studiul arata ca se porteaza mai frecvent
utilizatorii cu abonament decat cei care folosesc o cartela preplatita. Astfel,
din numarul total de utilizatori de telefonie mobila care s-au portat, 75% erau
utilizatori postpaid si 25% erau utilizatori prepaid.
In ceea ce
priveste numarul de portari realizate de catre fiecare operator de telefonie
mobila in calitate de furnizor acceptor (portari catre propria retea), cele
553.154 de numere mobile portate se impart astfel: Vodafone a primit 186.793
numere, Cosmote a primit 184.775 numere, Orange 175.607, RCS & RDS
5.255 si Telemobil 719.
Cele 260.428 de numere
de telefonie fixa au fost portate in retelele a 31 de furnizori de servicii de
telefonie fixa. Dintre acestea, cele mai multe numere au fost portate catre
retelele UPC Romania (72.843), RCS & RDS (69.649), Orange (48.869), Vodafone (44.735) si
Romtelecom (12.061).
Conform unei decizii
adoptate de ANCOM in prima jumatate a acestui an, incepand din luna septembrie,
termenul de activare a unui numar portat va fi de maxim o zi lucratoare, asa
cum prevad normele europene, iar durata maxima a procedurilor administrative aferente
portarii se reduce de la 10 la 3 zile lucratoare.
Decizia ANCOM reduce
termenele in care furnizorii au obligatia sa realizeze activitatile specifice
asociate diferitelor faze ale procesului de portare. Astfel, termenul in care
furnizorul donor trebuie sa raspunda unei cereri de portare se reduce de la 4 zile
lucratoare la o singura zi.
Reducerea acestui termen va
permite ca portarea sa fie realizata mai rapid, chiar si in cazurile in care
furnizorul donor identifica probleme la completarea cererii si este necesara
reintroducerea acesteia