Profitul net a scazut pana la 219 milioane euro, de la 875 milioane euro, inregistrati in primul trimestru al lui 2007.
„Rezultatele noastre sunt afectate, intr-o masura mai mare decat ne-ar placea, de performanta diviziei de televizoare si de cheltuielile legate de achizitii”, a declarat Gerard Kleisterlee, directorul executiv al grupului.
Compania cu sediul in Amsterdam, producatoare a unei game largi de produse, de la aparate de barbierit, televizoare sau aparatura medicala, a raportat vanzari de 5,96 miliarde euro, in crestere de la 5,93 miliarde euro, anul trecut.
Divizia de electrocasnice – ce produce televizoare, periute de dinti electrice, playere muzicale si automate de cafea – va continua sa simta presiunea cauzata de rezultatele sectorului productiei de televizoare, au precizat oficialii Philips.
Compania a anuntat saptamana trecuta ca va renunta sa produca televizoare pentru piata nord-americana, unde rezultatele sunt slabe, si va prefera sa ramana pe aceasta piata doar printr-un acord de acordare de licente semnat cu grupul nipon Funai.
Diviziile Philips de produse medicale si de iluminat au afisat un nivel al vanzarilor peste asteptarile analistilor.
Divizia medicala a raportat o majorare cu 5% a vanzarilor si o marja de profit stabila, in timp ce vanzarile diviziei de produse de iluminat au crescut cu 16%, la 1,7 miliarde euro, pe fondul unor achizitii anterioare.
Titlurile Philips au scazut vineri cu 1,9%. Grupul rival General Electric a afisat totodata o scadere surprinzatoare a profitului trimestrial, din cauza mediului economic american slabit de criza creditelor.