Philips a vandut 23 de milioane de actiuni, sau 6,32% din LG Display, la un pret intre 42.750 woni(29,15 euro) si 44.250 woni(30,17 euro) pe actiune, intr-un acord administrat de bancile Citigroup si Credit Suisse, potrivit companiei.
Acordul va reduce participatia Philips in divizia LG Display, cunsocuta anterior ca LG.Philips LCD, la 13,5%, de la 19,9%, in timp ce compania sud-coreana LG Electronics Inc va detine 37,9%.
„Nu este cel mai bun moment pentru a vinde actiuni. Preturile actuale au scazut cu 20% fata de plafonul atins in noiembrie. Aproape toti analistii estimeaza o sporire a castigurilor LG Display dupa primul trimestru din 2008”, a declarat analistul firmei Korea Investment and Securities, Jay Yoo.
Actiunile LG Display au scazut cu 6% de la inceputul anului 2008, insa au crescut cu 22% la inceputul lunii februarie, pe fondul unor estimari legate de sporirea cererii pentru LCD-uri.
„Exista o cerere destul de puternica pentru LCD-uri. In mod obisnuit, prima jumatate este mai dificila, insa cererea ar trebui sa creasca in a doua jumatate a lui 2008”, a spus Yoo, mentioneaza sursa citata.
In octombrie 2007, Philips a vandut o participatie in valoare de 2,2 miliarde dolari din LG Display, numarul doi la nivel mondial dupa Samsung Electronics in productia de LCD-uri, LG Display a cautand un cumparator strategic care sa achizitioneze participatia companiei Philips.
La nivel mondial, pana in 2010 Philips estimeaza ca va atinge o marja a profitului operational de 10%, dublu fata de valoarea din 2007, conform oficialilor companiei.
Principalii concurenti ai Philips pe piata autohtona sunt Braun, LG, Panasonic sau Sony.