La nivel de volum, cresterea va fi de circa 7%, pana la aproximativ 58.000 unitati. Cresterea numarului de locuinte noi, precum si schimbarea profilului cumparatorului sunt principalii factori care genereaza evolutia pozitiva a segmentului de aparate de aer conditionat, in 2012.
„Peste 55% din vanzarile de aparate de aer conditionat dintr-un an se inregistreaza doar in lunile iunie-iulie. Achizitia acestui tip de produse sta inca sub semnul cumparaturilor sezoniere, de necesitate”, a declarat Catalin Marin, product management director Flanco.
„Cu toate acestea profilul cumparatorului cunoaste o usoara modificare. In 2012, clientul Flanco este mult mai atent la serviciile suplimentare de care poate beneficia post-cumparare, servicii care fac diferenta pe o piata atat de dinamica precum cea a retail-ului electroIT, spre exemplu garantia all inclusive sau serviciul de instalare”, a adaugat el.
Un alt criteriu de alegere al produselor il reprezinta si tehnologiile moderne de care dispun aparatele de aer conditionat de pe piata. Tehnologia inverter, filtrele Full HD, ventilatia 3D, curatarea automata a filtrelor scad cheltuielile de intretinere dar mai ales costurile de consum energetic cu pana la 50%.
In ultimele doua saptamani, vanzarile de aparate de aer condtionat in reteaua Flanco s-au triplat fata de perioada anterioara. Cel mai bine vandute produse sunt cele de capacitate de 12.000 BTU, cu preturi intre 1.200 – 1.400 lei.
Flanco este unul dintre cei mai importanti retaileri autohtoni de produse IT&C, electronice si electrocasnice.