Oficialii Nikon sunt de parere ca e posibil ca vanzarile sa nu mai fie la fel de mari ca cele de anul trecut.
„Nu cred ca vom mai asista la vanzarile de anul trecut. Lumea se va duce din ce in ce mai mult catre aparatele foto mai ieftine. Cred ca si in cazul altor mari producatori de camere vom asista la un acelasi trend – se va vine mai bine partea low-end”, a declarat pentru DailyBusiness.ro Georgian Dobre, PR Nikon Romania, reprezentant al SKIN, unic importator al acestui brand in tara.
Oficialul companiei a subliniat ca alt factor foarte important care va duce la scaderea pietei va fi majorarea preturilor.
„Deja se simte in piata o majorare a preturilor la camere foto, din cauza cresterii valorii euro in raport cu moneda nationala. Noi incercam sa limitam aceste cresteri, care oricum sunt mai scazute decat cele din alte tari membre UE”, a completat Dobre.
Acesta a subliniat ca in 2008, cele mai bine vandute camere Nikon au fost DSLR-ul entry-level D40 si aparatele din seria L Coolpix.
„Clientii vor fi din ce in ce mai interesati de raportul calitate-pret in 2009, se vor uita de zece ori inainte sa cumpere”, a mai spus reprezentantul Nikon Romania.
Conform unui studiu GFK de anul trecut, citat de oficialii SKIN, Nikon s-a clasat anul trecut pe primul loc ca si cota de piata pe segmentul de aparate foto D-SLR.
Seful Olympus: Am simtit in decembrie cum lumea a inceput sa migreze spre modelele low-end
Daniel Jarul, country representative al Olympus in Romania, a sesizat si el o scadere a vanzarilor in luna decembrie si o schimbare in comportamentul consumatorilor.
„Daca un client voia sa cheltuiasca 500 de lei pe o camera foto in noiembrie, in decembrie acesta se razgandea si aloca doar 300 de lei. Acest lucru l-am observat in magazinele partenerilor nostri si cred ca trendul se va pastra si cel putin in prima jumatate a anului”, a spus Jarul.
In cazul Olympus, 60-65% dintre camerele foto se vand la preturi de sub 350 de lei, conform oficialului companiei.
„Se vor vinde in continuare bine aceste camere. DSLR-urile se vor comercializa mai ales in cadrul promotiilor sau lichidarilor de stoc, cand preturile lor vor scadea”, a completat Jarul.
Vanzarile din decembrie au scazut si din cauza faptului ca majoritatea retailerilor si partenerilor companiei au preferat sa fie prudenti si sa cumpere mai putine aparate foto de la Olympus Romania, dar si in general, de la alti importatori.
„In prezent sunt mai multi retaileri care nu mai au marfa pe stoc dar nici nu se inghesuie sa comande produse noi. Exista o stare de expectativa in piata, retailerii ‘joaca la sigur’. Fata de decembrie 2007, valoarea vanzarilor Olympus a scazut undeva intre 10-15%”, a declarat pentru DailyBusiness.ro Daniel Jarul.
Seful Olympus Romania a subliniat ca targetul oricarui jucator de pe acest segment in perioada de criza este sa se restructureze, pentru a putea sa-si pastreze profitul, sa iasa la inaintare cu produse competitive, bine si echilibrat raspandite in piata.
„Varfurile de lance” – rezervate profesionistilor
Cel mai performant aparat foto al Nikon, modelul D3X lansat in decembrie 2008 pe piata, costa 7.000 de euro, urmand a beneficia de o lansare speciala pe 22 ianuarie.
„Incercam sa il facem cat mai cunoscut in special in cercul fotografilor profesionisti, de studio. O sa vindem anul acesta sub 500 de astfel de aparate, avand in vedere ca are o valoare apropiata de pretul unei masini”, a spus Georgian Dobre, de la Nikon Romania.
In ceea ce priveste Nikon D90, primul aparat Nikon DSLR ce filmeaza in HD lansat pe piata in toamna anului trecut, oficialul a spus ca firma a reusit sa vanda peste 500 de bucati. Aparatul are un pret de circa 3.600 de lei.
In cazul Olympus Romania, Daniel Jarul a spus ca cel mai scump DSLR al companiei este modelul E3, ce costa 10.000 lei (circa 2.300 euro).
„Costa cat o Dacie 1310, deci nu s-a vandut extrem de bine”, a glumit oficialul Olympus.
Niciunul dintre reprezentantii celor doua companii nu au putut oferi o valoare a pietei sau un numar exact de camere foto vandute anul trecut.
Principalii concurenti ai celor doua companii sunt Canon, Panasonic sau Sony.