- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Piata centrelor de contact in cloud ar putea ajunge la 3,16 miliarde $ in 2017

22 Jan, 15:12 • Redactia DailyBusiness
Piata centrelor de contact in cloud va ajunge la 3,16 miliarde $ in 2017, inregistrand o crestere medie anuala de 12,1%. In schimb, piata sistemelor pentru centre de contact implementate la locatie va ajunge la 1,89 miliarde $ in aceeasi perioada de prognoza, cu o crestere medie anuala de 5,5%, estimeaza compania de consultanta Frost & Sullivan.
Piata centrelor de contact in cloud ar putea ajunge la 3,16 miliarde $ in 2017


Analiza “Cloud
Momentum Boosts Trends in the Contact Center” a fost publicata de
Interactive Intelligence Group Inc. (Nasdaq: ININ), furnizor global
de solutii software.

2012 a fost primul
an in care cheltuielile pentru centrele de contact in cloud le-au
depasit pe cele din piata centrelor de contact cu solutii
implementate la locatie. Frost & Sullivan estimeaza ca piata
centrelor de contact in cloud va creste, in medie, cu 12,1% anual, in
timp ce piata centrelor de contact cu solutii implementate la locatie
urmeaza sa creasca cu doar 5,5% in aceasta perioada.

Analistii Frost &
Sullivan raporteaza ca piata globala a centrelor de contact in cloud
a crescut de la 1,56 miliarde de dolari in 2011, la 1,76 miliarde
dolari in 2012, ceea ce reprezinta o crestere de 12,8%.

Calculul include
cheltuielile realizate cu aplicatiile pentru ACD (automatic call
distributor), IVR (interactive voice response), contact outbound,
chat, monitorizarea calitatii, managementul fortei de munca si
analytics.

In aceeasi perioada,
valoarea totala a pietei centrelor de contact cu solutii implementate
la locatie a crescut cu doar 0,6%, de la 1,61 miliarde de dolari la
1,62 miliarde de dolari. Desi nu este o comparatie directa, avand in
vedere ca taxele de intretinere nu sunt incluse in estimarile pietei,
acest lucru confirma tendinta de crestere in cazul clientilor care
aleg sa gazduiasca in cloud intreaga infrastructura a centrului de
contact sau doar o parte a acesteia.

Datele furnizate
de Frost & Sullivan confirma opinia noastra asupra dezvoltarii
pietei. Interactive Intelligence ofera un sistem in cloud pentru
centrele de contact inca din 2009. De atunci, am putut observa o
crestere semnificativa a numarului de implementari a acestui model,
in fiecare an. In 2012, numarul de comenzi pentru sisteme in cloud a
reprezentat 35% din numarul total de comenzi inregistrat de companie.
Dupa parerea mea, o crestere atat de clara si stabila inregistrata in
doar trei ani este o dovada a faptului ca tehnologia cloud este mai
mult decat o moda trecatoare”, a explicat Marcin Grygielski,
manager teritorial pentru Europa de Est al Interactive Intelligence.

Vezi care sunt tendintele de business si tehnologie care se prefigureaza in industria centrelor de contac pentru anul acesta.

Tehnologia cloud
este un succes pe piata deoarece este foarte convenabila pentru
utilizatori. In loc sa cumpere servere si licente, clientul cumpara
numai acele functii care ii sunt necesare la un moment dat. In loc sa
fie preocupat de continuitatea afacerii si securitatea datelor,
clientul semneaza un SLA (service level agreement) cu furnizorul,
care devine astfel responsabil de rezultatele obtinute. In loc sa isi
pregateasca o echipa de administratori, clientul beneficiaza de
asistenta din partea specialistilor care lucreaza de mai multi ani cu
un anumit sistem”, a adaugat Marcin Grygielski.

In Europa, cresterea
solutiilor in cloud mai este stimulata si de criza economica. Avand
in vedere situatia economica incerta, companiile cauta sa
economiseasca bani, iar modelul in cloud aduce beneficii financiare
masurabile, pe care multe companii le gasesc convingatoare, precum
lipsa barierelor in investitii, cheltuieli mai mici pentru
investitii, un control mai bun al cheltuielilor operationale, costuri
ce corespund cantitatii de resurse utilizate si cheltuieli reduse
pentru hardware.


Frost & Sullivan
estimeaza ca rata de penetrare a solutiilor pentru centre de contact
gazduite in cloud si la locatie va creste de la 8% in 2012 la 15% in
2017.

„Cele mai
importante bariere ce impiedica cresterea pietei centrelor de contact
in cloud din Romania sunt reprezentate de preocuparile clientilor cu
privire la securitatea si continuitatea afacerii. Este adevarat ca,
in urma cu doar cativa ani, majoritatea sistemelor s-au confruntat cu
aceste probleme. Cu toate acestea, in prezent, piata ofera solutii
virtuale complete pentru centrele de contact, care fac posibila
crearea unei instante separate pe server pentru fiecare client al
serviciilor de cloud, asigurand astfel o siguranta sporita a datelor”, mai spus Marcin Grygielski.

„Clientii extrem de pretentiosi pot opta pentru o solutie in cloud
hibrida, in care datele esentiale nu parasesc reteaua interna a
clientului. Cand vine vorba de continuitatea afacerii, se poate semna
un SLA cu un furnizor de incredere, pentru a asigura un timp de
functionare a serviciilor de 99,999%. Din toate punctele de vedere,
avem o garantie mai buna ca sistemul va fi stabil decat atunci cand
este cumparata o licenta”, a precizat Grygielski.

Interactive
Intelligence Group Inc. (Nasdaq: ININ) este un furnizor global de
solutii pentru centre de contact, solutii integrate pentru
comunicatii de business si software si servicii pentru automatizarea
proceselor de business, dezvoltate pentru a imbunatati experienta
clientilor. Solutiile integrate de comunicare ale companiei, care pot
fi implementate atat la locatie, cat si in cloud, pot fi utilizate in
industrii precum serviciile financiare, asigurari, centre in regim de
outsourcing, recuperare creante sau utilitati.


Compania a fost
fondata in 1994 si are peste 5.000 de clienti si aproximativ 1.500 de
angajati. Sediul sau central se afla in Indianapolis, Indiana,
Statele Unite. 

Citeste si 4 provocari legate de virtualizarea IT, motorul din spatele cloud computing-ului

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Ministerul Energiei plănuiește investiții masive de 150 de milioane de euro în stocarea independentă a energiei
Ministerul Energiei plănuiește investiții masive de 150 de milioane de euro în stocarea independentă ...
Ajutorul de la stat în valoare de 750 de lei, acordat familiilor cu venituri mici care și-au montat repartitoare, amânat din nou
Ajutorul de la stat în valoare de 750 de lei, acordat familiilor cu venituri mici care și-au montat ...
Cazul în care înţelegerea amiabilă nu este posibilă. La ce trebuie să fie atenţi şoferii implicaţi într-un accident
Cazul în care înţelegerea amiabilă nu este posibilă. La ce trebuie să fie atenţi şoferii implicaţi ...
Când intră pe cardurile sociale ultima tranșă de bani. Din 2025, suma va scădea la jumătate
Când intră pe cardurile sociale ultima tranșă de bani. Din 2025, suma va scădea la jumătate
Cum cresc agențiile de turism vânzările. Care sunt destinațiile de vacanță preferate de români în 2025
Cum cresc agențiile de turism vânzările. Care sunt destinațiile de vacanță preferate de români ...
Primul tren electric nou din România a plecat miercuri dimineaţă din Gara de Nord spre Braşov. Premierul Marcel Ciolacu și ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, printre primii pasageri
Primul tren electric nou din România a plecat miercuri dimineaţă din Gara de Nord spre Braşov. Premierul ...
Cifra de afaceri din comerțul cu autovehicule şi motociclete, în creștere față de 2023
Cifra de afaceri din comerțul cu autovehicule şi motociclete, în creștere față de 2023
Când se deschide Târgul de Crăciun ”Laminor Winter Wonderland” din Sectorul 3. Intrarea va fi liberă
Când se deschide Târgul de Crăciun ”Laminor Winter Wonderland” din Sectorul 3. Intrarea va fi liberă
Cum pot fi reclamați șoferii agresivi în trafic. Ce condiții trebuie să îndeplinească o sesizare
Cum pot fi reclamați șoferii agresivi în trafic. Ce condiții trebuie să îndeplinească o sesizare
Programul ”Electric Up 2024”. Perioada de înscrieri s-a prelungit până pe 16 decembrie
Programul ”Electric Up 2024”. Perioada de înscrieri s-a prelungit până pe 16 decembrie
Motivul pentru care trotinetele au fost interzise într-un oraş din România. Când ar putea fi ridicată interdicţia
Motivul pentru care trotinetele au fost interzise într-un oraş din România. Când ar putea fi ridicată ...
Primele drone românești vor fi fabricate lângă Ploiești și vor avea scopuri militare, civile și de apărare
Primele drone românești vor fi fabricate lângă Ploiești și vor avea scopuri militare, civile și ...
Cât alocă românii pentru cadourile de sărbători. 24% au un buget sub 500 de lei
Cât alocă românii pentru cadourile de sărbători. 24% au un buget sub 500 de lei
Angajați obligați să lucreze mai multe ore pe an fără să fie plătiți. Unde ar putea fi luată această măsură
Angajați obligați să lucreze mai multe ore pe an fără să fie plătiți. Unde ar putea fi luată ...
Acțiunile Băncii Transilvania se prăbușesc sub presiunea vânzărilor internaționale, iar indicele BVB coboară vertiginos!
Acțiunile Băncii Transilvania se prăbușesc sub presiunea vânzărilor internaționale, iar indicele ...
ANAF vizează românii cu venituri din criptomonede și videochat. Se pregătesc amenzi uriașe
ANAF vizează românii cu venituri din criptomonede și videochat. Se pregătesc amenzi uriașe
România, în criză! Guvernul pregătește creșterea taxelor și impozitelor. De când se aplică măsurile
România, în criză! Guvernul pregătește creșterea taxelor și impozitelor. De când se aplică măsurile
Avertisment de la șeful IKEA: Consumatorii revin la obiceiurile din 2008!
Avertisment de la șeful IKEA: Consumatorii revin la obiceiurile din 2008!