Compania estimeaza o
tendinta tot mai mare din partea clientilor corporate de a migra
catre solutii integrate de comunicare asigurate de catre un singur
furnizor, precum si cresterea proiectelor de virtualizare a
platformelor de comunicare si a implementarilor in cloud.
„Tehnologiile mobile se confrunta cu
o crestere extrem de dinamica, iar piata din Romania nu ramane in
urma fata de aceasta tendinta. Pentru generatia tanara de consumatori
si angajati, un smartphone este platforma cheie pentru comunicarea cu
restul lumii”, a spus Marcin Grygielski, territory manager pentru
Europa de Est al Interactive Intelligence.
„Tot mai multe companii decid sa
introduca o politica BYOD (Bring Your Own Device), iar utilizarea
dispozitivelor mobile de catre angajati la locul de munca necesita
dezvoltarea unei platforme de comunicare eficiente si sigure, cu
aplicatii mobile integrate”, a adaugat acesta.
Studiul „UCC
Market Predictions for 2013 and Beyond”,
care include peste 700 de companii din Statele Unite, arata ca in
prezent acestea asigura angajatilor acces la un numar limitat de
aplicatii mobile pentru colaborare si comunicatii unificate,
dintre care, cea mai utilizata, implementata de catre 45% dintre
organizatiile respondente, sunt conturile de email si instrumentele
PIM.
Accesul la serviciul
de telefonie din cadrul companiei, prin intermediul dispozitivelor
mobile, este destul de rar, doar 19% dintre respondenti avand
implementata aceasta functionalitate. 22% dintre respondenti au
precizat insa ca intentioneaza sa implementeze aceasta solutie in
urmatorii 2 ani.
Atat tehnologiile pentru retelele
sociale, cat si cele de video conferinta sunt de nisa, iar analistii
Frost & Sullivan apreciaza ca, in viitorul
apropiat, este probabil ca rata de penetrare a acestora pe piata sa
ramana limitata in comparatie cu alte tehnologii pentru comunicatii
unificate.
Cu toate acestea, pe
termen lung, aceste tehnologii au un potential semnificativ de
crestere, adoptia lor in piata fiind considerata un avantaj
competitiv.
Aproximativ 30%
dintre respondenti au declarat ca au o politica de expunere a
business-ului in social media, un numar similar de respondenti
utilizeaza social media pentru a analiza opiniile consumatorilor, in
timp ce 25% dintre acestia folosesc social media in scopuri de
marketing.
In prezent, circa
50% dintre companiile analizate de Frost &
Sullivan utilizeaza un numar mare de aplicatii integrate de la
diferiti furnizori pentru a servi nevoilor de comunicare. Este
estimat ca ponderea acestor companii sa se reduca la 24% pana in
2014.
„Majoritatea marilor centre de
servicii pentru clienti din Romania inca isi bazeaza operatiunile pe
sisteme care provin de la diferiti furnizori, insa un sistem
construit pe numeroase aplicatii rareori se dovedeste si eficient.
Lipsa capacitatii unui management centralizat, costurile ridicate si
durata mare de timp pentru implementarea sistemului si actualizarea
proceselor, impreuna cu riscul mare de defectiune a sistemului la
fiecare modificare survenita, sunt probleme binecunoscute pentru
administratorii unui astfel de sistem alcatuit din mai multe
componente”, a mai spus Marcin Grygielski.
„Acesta este motivul pentru care tot
mai multe centre de servicii pentru clienti avansate din punct de
vedere tehnologic decid sa migreze catre un sistem integrat, oferit
de catre un singur furnizor, apreciind eficienta operationala a unor
astfel de solutii”, a precizat acesta.
In urmatorii ani, piata de solutii UC&C
va cunoaste, de asemenea, o crestere constanta a tehnologiilor
de virtualizare si cloud computing. In timp ce doar 6% dintre
organizatiile chestionate de Frost & Sullivan
au declarat ca au deja implementate solutii de virtualizare pentru
comunicatii, aproape 40% dintre companii intentioneaza sa introduca
astfel de solutii in cursul anului urmator.
In acelasi timp, mai
putin de 33% dintre respondentii studiului au implementata o solutie
UC&C in cloud. Argumentele cel mai des
intalnite impotriva solutiilor de cloud computing sunt, ca si in
trecut, probleme de securitate si control.
Pentru inceput, este
de asteptat ca organizatiile sa inceapa sa transfere in cloud
aplicatii simple, cum ar fi contul de email, iar mai tarziu, sa se
indrepte catre aplicatii mai avansate, precum solutii de business
critice si inclusiv platforme de telefonie corporate.
Interactive Intelligence Group este un
furnizor global de solutii pentru centre de contact, solutii
integrate pentru comunicatii de business, solutii software si
servicii pentru automatizarea proceselor de business. Compania a fost
fondata in 1994 si in prezent are peste 5.000 de clienti si peste
1.400 de angajati la nivel international. Cu sediul central in
Indianapolis, Indiana, SUA, are birouri in America Latina, Europa,
Orientul Mijlociu, Africa si Asia.