Rata medie de crestere anuala pe termen mediu a acestui segment de piata s-ar putea situa in jurul valorii de 15%, iar pentru a veni in intampinarea cererii, Flamingo isi propune sa investeasca sume de ordinul zecilor de milioane de euro in urmatorii trei ani, a spus directorul general al Flamingo, Jiri Rizek.
Volumul de cerere pentru acest tip de produse este inca mic in Romania, valoarea totala a pietei situandu-se in anul 2006 la putin peste 900 milioane euro, pentru aproximativ 22 milioane de locuitori, comparativ cu alte piete din regiune precum Cehia unde, la o populatie de aproape doua ori mai mica, adica aproximativ 10 milioane de locuitori, piata de de profil se ridica la aproximativ 1 miliard euro.
In perioada urmatoare, retailer-ul va pune accent pe segmentul de produse IT&C care a adus lantului de magazine Flamingo o crestere de 11,3% anul trecut pe piata romaneasca de calculatoare si o cota de piata de 12,2%. Conform CEO-ului Flamingo, piata de IT&C „are posibilitatea de a-si dubla volumul in urmatorii 3 ani si astfel sa atinga o valoare de 500 milioane euro”.
In ce priveste piata de retail din Romania, Jiri Rizek sustine ca romanii prefera tot mai mult comertul desfasurat in cadrul marilor parcuri de retail, mall-uri sau centre comerciale de mari dimensiuni dedicate produselor electronice si electrocasnice.
In prezent, Flamingo detine un numar de 157 de magazine, suprafata de vanzare de 45.000 metri patrati fiind impartita intre Flanco World (28%), Flamingo Computers (17%) si Flanco (50%). Retailer-ul isi propune sa atinga o suprafata a spatiilor de vanzare de 59.000 de metri patrati in 2007, respectiv 75.000 de metri patrati in 2008.
Flamingo International a inregistrat pierderi de 15,5 milioane de euro in 2006, la venituri totale de 153,3 milioane de euro, si estimeaza un profit de 400.000 de euro pentru anul in curs.