In 2008, s-au vandut circa 100.000 de GPS-uri pe piata locala, potrivit reprezentantilor Mio, principalul jucator in domeniu, cu 45% sub estimarile de la inceputul acestui an, de 180.000 de unitati.
„Principalul motiv este criza financiara si incetinirea pietei auto”, au precizat reprezentantii Mio. Compania Mio detine in prezent 50% din piata locala de GPS-uri, potrivit estimarilor proprii.
Pentru anul urmator, acestia se asteapta la o crestere de 40-50% a pietei de GPS-uri, ca numar, Mio urmand sa vanda circa 70.000 de unitati.
„Din punct de vedere valoric, vom creste cu doar 10-15% in 2009, pe fondul ieftinirii GPS-urilor. Daca in 2007, pretul mediu al unui GPS era de circa 350 euro, in 2008 a scazut pana la 200 euro, urmand ca in 2009 acestea sa scada si mai mult dar nu la fel de accelerat”, a declarat Laura Samson, country manager Mio Technology Romania.
„Pentru a putea face fata crizei economice care in Romania se va manifesta incepand cu primavara-vara conform analistilor, vom pune accent pe largirea gamei de produse, pe diferentierea lor. In trimestrul doi sau trei 2009 vom lansa si primul netbook al nostru (laptop de dimensiuni reduse – n.r.) in Romania”, a mai spus Samson.
Seful Mio in Romania a subliniat ca aceasta tara are cel mai mare potential din regiune, avand cea mai mica rata de penetrare a GPS-urilor din Europa de Est.
„Romanii inca prefera sa se bazeze pe hartile vechi sau pur si simplu sa opreasca masina si sa intrebe trecatorii pentru a afla destinatii. De aceea piata de GPS-uri din Romania este mica, comparativ, de exemplu, cu Polonia unde anul acesta se vor vinde peste 600.000 de unitati”, a explicat Samson.
Din totalul vanzarilor companiei, in tara, PDA-urile si smartphone-urile reprezinta 8.000 de unitati. Cel mai bine vandut produs in Romania este insa GPS-ul Mio C720B.
Din totalul de circa 50.000 de GPS-uri vandute in 2008, circa 30% au provenit din vanzarile online.
Aceasta a precizat ca in prezent, pe piata din Romania, principalul concurent al Mio este Evolio.
„TomTom si Garmin inca nu sunt prezente importante in Romania, dar nu ar fi exclus ca in 2009 acestia sa isi faca simtita prezenta in piata mai puternic. Insa nu stiu nimic sigur”, a mai spus Samson.