In 2006, rata de crestere inregistrata pe segmentul EAS a fost de 17,5%, atingand o valoare de circa 53 mil.$, au spus oficiali ai IDC.
Pricipalii factori de crestere raman progresul economic, investitiile straine, efectele integrarii in UE, concurenta tot mai mare, precum si o mai buna intelegere din partea clientilor a beneficiilor ce provin din implementarea unor astfel de solutii, sunt de parere reprezentantii companiei de cercetare.
„In 2006, incertitudinile asociate integrarii europene au afectat usor negativ vanzarile de EAS. Ca efect, piata a crescut putin sub nivelul asteptat, multe companii preferand sa investeasca in elemente de core-business, in consolidarea pozitiei pe piata si in sisteme sau produse care sa le asigure respectarea standardelor europene”, a spus Calin Mirea, research analyst IDC Romania.
„Piata EAS din Romania ramane foarte dinamica si fluctuanta. Aceasta piata este inca in curs de maturizare, cu foarte mult potential neexploatat, in special in segmentul IMM”, a continuat Mirea.
In 2006, licentele tip Enterprise Resource Management au reprezentat 63% din valoarea pietei, mentinandu-si cota majoritara, ca si in anii precedenti. Solutiile Supply Chain Management au fost pe locul 2, urmate de Operations Management Applications, cu 15% si respectiv 9,4% din valoarea pietei.
Compania producatoare de software SAP a fost liderul pietei EAS din Romania in 2006, urmat de Siveco Romania si Oracle. Cota totala a celor trei vendori a depasit 64% din valoarea pietei. Primul clasat a acumulat peste un sfert din valoarea totala a vanzarilor.
Din punct de vedere al cererii, ramura de productie a industriei a investit cel mai mult in EAS in 2006 – peste 36% din valoarea totala a pietei. Retail-ul si utilitatile au urmat ca valoare a investitiilor, insa cel mai rapid a crescut rata de investitii EAS din sectorul bancar, zona din care se asteapta investitii tot mai mari si in anii urmatori.
IDC estimeaza ca piata EAS din Romania va creste cu o rata medie anuala de aproximativ 20% pentru urmatorii 5 ani.
In studiul IDC sunt incluse informatii calitative si cantitative detaliate privind volumul si valoarea pietei, segmentare, cote de piata si principalii factori economici si politici care influenteaza evolutia acestei piete.