„In 2-3 ani, piata va fi interesanta pentru investitorii straini”, a declarat joi Sorin Stancu, presedintele ProCA. In opinia lui Stancu, piata este deocamdata insuficient dezvoltata, nestructurata si valoreaza prea putin pentru eventualii investitori.
ProCa a inregistrat in 2006 o cifra de afaceri de 36 de milioane de euro si estimeaza o crestere de 40%, pana la 50 de milioane de euro pentru 2007.
ProCA vizeaza o schimbare de strategie, dezvoltand practica unei distributii active cu vanzare directa catre business si reseller, a spus Stancu.
Stancu este de parere ca resellerii din Romania au nevoie de metode mai sigure si mai rapide de informare si ca personalul specializat pe vanzari si trimis pe teren valoreaza mai mult decat un call-center dedicat potentialilor clienti.
O alta previziune legata de piata IT romaneasca este legata de vanzarea si asamblarea de sisteme (PC). Sorin Stancu crede ca daca astazi „toata lumea asambleaza sisteme”, peste doi ani acest obicei va disparea, mai ales in randul micilor reselleri care vor trece prin fitrul reglementarilor UE.
De asemenea, urmand modelul marilor jucatori europeni, distribuitorii romani vor fi nevoiti sa isi centralizeze depozitele si sa isi dezvolte logistica.
Activitatea ProCA se va focaliza pe brand-uri care incep sa valoreze tot mai mult, atat pentru reselleri cat si pentru consumatorul final.
Anul trecut, unul din cele mai profitabile segmente a fost distributia de componente periferice pentru computer (tastaturi, mouse, imprimante etc.), iar pentru anul curent oficialii ProCA estimeaza ca va creste foarte mult cererea de produse din sfera foto-video.