„Piata e-commerce din Romania va exploda, atat din punct de vedere al ofertei de produse cat si a numarului magazinelor care vind pe internet”, a spus directorul executiv al retailerului on-line Emag, Radu Apostolescu.
„Se vor vinde in special produsele IT, de la calculatoare, laptopuri, camere web si alte periferice, produse care si in acest moment asigura cam 80% din vanzarile noastre. Viitorul insa va fi reprezentat de vanzarile electrocasnicelor si electronicelor, de la LCD la aparate de aer conditionat. Emag urmeaza acest trend al pietei si si-a diversificat puternic oferta”, a declarat Apostolescu pentru DailyBusiness.
Magazinul on-line, o afacere de viitor
Retailerul online Emag, cel mai mare magazin on-line din Romania, cu o cota de 70% din piata, estimeaza o crestere a pietei e-commerce in Romania la 125 de milioane de euro pentru 2007, dublu fata de anul trecut.
„Piata se diversifica de la o luna la alta. Avem cateva mii de site-uri in prezent care vand o gama uriasa de produse, de la IT pana la masini, case si produse alimentare. Viitorul serviciilor on-line este garantat si cred ca, in urmatorii ani, vor fi dezvoltate alte cateva mii de portaluri e-commerce. Cresterea este durabila si sustinuta de cei 6 milioane de internauti, dintre care 1 milion au acces la banda larga – cel mai mare numar din Europa de Est. Piata, pretul, ofertele si modalitatile de plata sunt mecanismele care vor regla acest domeniu. Unii vor da faliment, altii vor face profituri uriase”, a mai declarat directorul executiv al retailerului on-line Emag.
Emag estimeaza ca va realiza in 2007 o cifra de afaceri de 70 de milioane de euro dupa ce, in primul trimestru din 2007, a avut vanzari de 16,5 milioane de euro.
Laptop-urile, vedetele pietei e-commerce
„Noi am ajuns sa avem cam 1.200-1.300 de clienti pe zi, ceea ce spune mult despre dimensiunile pietei. In ceea ce priveste trendul in materie de vanzari de produse IT, pe primul loc se afla note-book-urile, unde am inregistrat vanzari de 5,55 milioane de euro in primul trimestru, cu o cota de piata estimata la 20%, fata de 12% in 2006”, a spus Apostolescu.
Monitoarele au adus venituri de 1,35 milioane de euro, iar echipamentele foto-video, de 1,25 milioane de euro.
Platile electronice, marea problema a retailerilor online
Marea problema a retailerilor on-line o reprezinta, in continuare, plata on-line. Emag a anuntat ca doar 5% din vanzarile realizate in 2007 au fost platite on-line.
„Romanii sunt inca reticenti la acest tip de tranzactie. Motivele sunt complexe si tin in special de increderea romanilor in tranzactiile on-line. O mare influenta aici a avut-o si mass-media care a promovat, cred, excesiv stirile despre infractiunile comise de hackerii romani pe internet. De aici si teama normala a cumparatorilor in a accesa astfel de modalitati de plata. Lucrurile insa s-au schimbat si trendul, din acest punct de vedere, este pozitiv. Estimez ca vinzarile cu plata on-line vor ajunge la 30% in urmatorii 2 ani”, a mai declarat Apostolescu.
e-Mag a fost lansat in 2001, ca un magazin on-line de sisteme de calcul, iar, in prezent, are 200 de angajati si este operat de companiile Dante International si e-Mag International. Unul dintre concurentii importanti ai companiei pe piata magazinelor online de produse IT&C este magazinul PC Fun, al omului de afaceri Marius Ghenea.