Vanzarile televizoarelor 3D vor creste pana la 23,4 milioane de unitati in acest an, numarul acestora fiind de 5 ori mai mare decat in 2010, cand s-au vandut 4,2 milioane de unitati. Pana in 2015, volumul vanzarilor va ajunge la 159 milioane unitati, adica jumatate din televizoarele cu ecran plat vandute la nivel mondial, arata [url= http://www.reuters.com/article/2011/05/06/us-3d-forecasts-idUSTRE74512020110506?feedType=RSS&feedName=technologyNews&utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+reuters%2FtechnologyNews+%28News+%2F+US+%2F+Technology%29&utm_content=Google+Reader] Reuters [/url].
Producatorii de televizoare precum Samsung Electronics, LG Electronics si Sony Corp spera ca, prin noile modele 3D, vor obtine un avantaj in competitia cu producatorii low-cost de televizoare cu ecran plat.
Noul trend din industria televizoarelor 3D este tehnologia FPR (film patterned retarder), care optimizeaza separarea imaginilor pentru ambii ochi, prin aplicarea unei particule polarizate pe ecran. Aceasta ofera imagini clare si luminoase, datorita eliminarii secventelor blurate care ar putea aparea in timpul vizionarii continutului tridimensional.
Tehnologia FPR, patentat LG, poate aduce pierderi considerabile afacerii Samsung, care promoveaza intens tehnologia anterioara SG (shutter-glass).
Si in Romania se asteapta o [url= https://www.dailybusiness.ro/stiri-it-c/piata-locala-a-televizoarelor-3d-se-va-tripla-ca-volum-in-2011-61106/]crestere a vanzarii televizoarelor 3D [/url], analistii estimand cel putin o triplare a volumului acestei piete, potrivit GfK Retail and Technology.
In primele doua luni ale acestui an, s-au vandut deja 550 de televizoare 3D. Astfel, de la lansarea tehnologiei in Romania, in 2010, si pana la momentul actual, vanzarile de televizoare 3D au crescut gradual, atingand o valoare totala de 3,7 milioane de euro, potrivit companiei de cercetare.