„Putem spune ca interesul pentru 3D se va mentine si anul acesta. Cel mai probabil, in Romania ne putem astepta la un volum de cel putin trei ori mai mare decat cel inregistrat in anul 2010”, afirma Ciprian Hatneanu, director GfK Retail and Tehnology Romania.
In primele doua luni ale acestui an, s-au vandut deja 550 de televizoare 3D. Astfel, de la lansarea tehnologiei in Romania, in 2010, si pana la momentul actual, vanzarile de televizoare 3D au crescut gradual, atingand o valoare totala de 3,7 milioane de euro, potrivit companiei de cercetare.
Pretul acestor aparate ramane in continuare foarte ridicat – 1690 euro in ianuarie – februarie 2011, dar este in scadere de la aproximativ 2.000 euro anul trecut.
Piata totala de televizoare cu ecran plat (LCD si plasma) in 2010 este estimata in panelul GfK Retail and Technology la 480.000 unitati.
Interesul consumatorilor romani este in linie cu efervescenta vanzarilor la nivel european. De exemplu, numai in Germania, anul trecut divizia locala GfK Retail and Technology a inregistrat vanzari de 200.000 televizoare 3D si se asteapta ca volumul pentru anul 2011 sa depaseasca un milion de astfel de produse.
Cu toate acestea, piata atat la nivel global, cat si local va ramane una de nisa. In acest sens, va influenta pretul ridicat deficitul de continut 3D combinat cu disponibilitatea redusa a oamenilor de a schimba un televizor cu ecran plat relativ recent cumparat cu ultima tehnologie 3D.
Principalii producatori care ofera aceasta tehnologie – Samsung, LG, Sony si Panasonic – se grabesc sa elimine in 2011 unul dintre obstacolele principale in adoptarea televizoarelor 3D, lipsa momentana de continut pe piata locala prin oferta de televizoare care pot face conversie 2D in 3D.
GfK Romania, fondata in 1992, este parte integranta a Grupului GfK. Activitatile sale sunt structurate in cinci segmente: Custom Research – cercetare cantitativa si calitativa Ad Hoc pentru o arie larga de industrii (bunuri de larg consum, telecomunicatii si IT, finante, retail, turism, auto, bunuri industriale), Consumer Tracking – cercetare continua pentru bunuri de larg consum, Retail and Technology – cercetare continua pentru bunuri de folosinta indelungata, Media – cercetare calitativa si cantitativa pe consumul de produse media si Healthcare – cercetare calitativa si cantitativa in toate domeniile medicale.