Cu toate acestea, vanzarile au fost cu 13,8% mai mici decat in trimestrul anterior. Scaderea a fost anticipata, ca urmare a sezonului mai nefavorabil pentru acest business.
Acest rezultat anticipeaza scaderea pietei pe intreg anul 2007, sunt de parerea analistii. Cresterea in fiecare dintre cele patru trimestre ale anului trecut, fata de perioadele similare ale anului anterior, a fost de circa 20%.
Oficiali ai companiei de cercetare de piata si consultanta in domeniul tehnologiei informatiei IDC au explicat incetinirea cresterii prin saturarea pietelor, pe masura ce rata de penetrare creste.
Pe primul loc in topul operatorilor de telefonie mobila ca numar de vanzari in primul trimestru se afla Nokia, care a inregistrat in primul trimestru 91,1 mil. unitati. Vanzarile au inregistrat cresteri in special in Orientul Mijlociu, Africa si China, oficiali ai companiei subliniind succesul avut de modelele N73, N70 si E65. Nokia detine o cota de piata de 35,5%.
Motorola se afla pe locul doi in acest top, cu 45,4 mil. unitati vandute, in scadere fata de primul trimestru al lui 2006, si 17,7% cota de piata. Oficiali ai Motorola spera sa recupereze pierderile prin lansarea de noi modele in acest an.
Pe locul trei se afla Samsung, cu 34,8 mil. unitati vandute si o cota de piata de 13,6%, in crestere fata de anul precedent.
Sony Ericsson ocupa locul 4 cu 21,8 mil. unitati vandute, o crestere cu 8,5 mil. unitati fata de perioada similara a lui 2006. Compania a inregistrat cresterea cea mai mare dintre primele cinci clasate, aproximativ 64%. Cota de piata a SonyEricsson este de 8,5%
Pe locul 5 se afla LG Electronics, cu 15,8 mil. unitati vandute si o cota de piata de 6,2%.
Pe de alta parte, valoarea pietei serviciilor de facturare pentru telefonia mobila se va ridica pana in 2011 la suma de 6,6 mld. $ (5 mld. euro), ceea ce reprezinta o crestere anuala constanta, de aproximativ 6,7% pana in 2011. Operatorii de telefonie mobila recunosc rolul din ce in ce mai important al acestor servicii de facturare, acestea putand influenta in mod direct veniturile companiilor.