- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Piata romaneasca de camere digitale a depasit Polonia, Cehia si Ungaria

26 Jul, 12:25 • Redactia DailyBusiness
Piata romaneasca de camere digitale a crescut rapid in 2006, vanzarile ajungand la aproximativ 201.000 unitati. In schimb, veniturile au scazut la 43,6 milioane dolari, cu aproape 2% mai putin decat in anul precedent, a spus compania de analiza a pietei IDC.
Piata romaneasca de camere digitale a depasit Polonia, Cehia si Ungaria

Conform ultimelor date IDC, Romania a fost a sasea piata din Europa Centrala si de Est ca volum, si a treia ca dinamica, inregistrand o crestere de 28.5% din punct de vedere al unitatilor vandute, comparativ cu 2005.

„In 2006, piata romaneasca de camere digitale a depasit varfurile Europei Centrale – Polonia, Cehia si Ungaria. In acest an, ne asteptam ca Romania sa devina a cincea piata ca marime din regiune”, a declarat Nickolay Grigorov, senior research analyst al IDC CEMA.

In 2006, piata romaneasca si-a continuat procesul de consolidare. Cei mai importanti jucatori de pe piata au fost BenQ, Sony si Canon, a caror cota de piata combinata a reprezentat aproape 56%, cu 5% mai mult decat in anul precedent.

Cel mai bine vandut segment a fost cel al camerelor de 6 mp, care a reprezentat aproape 37% din totalul vanzarilor pe 2006, urmat de cel al camerelor de 5mp, cu o cota de piata de peste 25%.

Piata romanesca de camere digitale ramane totusi nesaturata si IDC considera ca exista un mare potential de crestere in anii imediat urmatori.

„Estimam ca nivelul de penetrare al camerelor digitale e de 5-6%, fiind limitat la aproximativ 10% din familiile din Romania, cele cu venituri foarte ridicate. Oricum, privind in perspectiva, ne asteptam ca numarul potentialilor utilizatori de camere digitale sa cresca cu o rata de peste 40%”, spune Grigorov.

Trackerul IDC Digital Camera Market furnizeaza date bilunare privitoare la piata de camere digitale, cu segmentare pe nivele de pret, zoom optic si rezolutie, incluzand si statistici detaliate referitoare la tehnologiile ce pot avea un impact asupra designului viitor, dinamica vanzarilor si strategiile vendorilor. Trackerul furnizeaza informatii ce ajuta vendorii sa identifice oportunitati, sa isi pozitioneze produsele pe piata si sa anticipeze posibilele schimbari din piata.

Urmărește Daily Business pe Google News