„Ne putem astepta ca pentru urmatorii doi – trei ani rata de crestere anuala sa fie aproape de 20%. Sunt mai multi factori care contribuie la cresterea pietei de servicii IT. Nevoia de IT, precum si accesul la tehnologie cresc in fiecare an”, a spus Calin Mirea, citat de NewsIn.
Potrivit acestuia, cererea de IT este mare in special in mediul de afaceri. „Orice, de la instalarea unui server, pana la configurarea unui soft specializat si training-ul angajatilor necesita servicii IT de instalare, suport tehnic, personalizare, consultanta si integrare de sisteme. In mediul de afaceri IT-ul a devenit aproape indispensabil”, a explicat analistul IDC.
El a mai spus ca la cresterea pietei de servicii IT vor contribui investitiile straine si locale, competitia din mediul de afaceri si cresterea economiei in ansamblul ei.
Ultimul studiu al IDC arata ca piata romaneasca de servicii IT va creste cu 25% anul acesta, datorita aderarii tarii noastre la UE. In conditiile in care anul trecut piata serviciilor IT avea o valoare de 244 milioane dolari, anul acesta ar putea atinge 305 milioane dolari. Potrivit IDC, cresterea pietei de servicii IT de anul trecut a fost de circa 22,3% fata de anul 2005.
„Avand cateva avantaje importante – cum ar fi suprafata si localizare, apropierea culturala de vestul Europei si Statele Unite, puternice abilitati tehnice si lingvistice – Romania devine un competitor extrem de important in domeniul serviciilor IT si, in acelasi timp, o piata de desfacere foarte atractiva pentru jucatorii internationali”, declara analistul IDC Calin Mirea.
Piata romaneasca de servicii IT este dominata de companiile internationale. Primii trei furnizori de pe piata au fost, anul trecut, IBM, HP si Siveco, a caror cota cumulata a reprezentat aproape 35% din valoarea totala a pietei. In vreme ce liderul si-a mentinut pozitia din anul precedent, ceilalti doi jucatori au urcat de pe pozitiile patru, respectiv sase, potrivit IDC.
Serviciile de integrare de sistem au reprezentat cea mai mare parte din veniturile totale ale pietei de servicii IT, cu o cota de 24,3%, urmate de suport hardware si instalare (17,8%) si suport software si instalare (13,6%). IDC se asteapta ca aceste categorii de servicii sa joace in continuare un rol important in piata romaneasca de IT.
Cel mai important client pentru serviciile IT a fost sectorul de productie, cu 16,5% din totalul cheltuielilor. Sectorul de utilitati s-a clasat pe locul secund, cu o cota de 16,3%, in timp ce sectorul guvernamental a fost al treilea, cu 15,9%.
Companiile de telecomunicatii trebuie sa investeasca in IT pentru a castiga clienti si a-i fideliza, intr-o piata care se apropie rapid de saturare, in timp ce, in domeniul serviciilor financiare cererea pentru noi solutii IT va creste datorita competitiei acerbe precum si nevoii de aliniere la reglementarile bancare europene si internationale.
IDC considera ca, in domeniul serviciilor IT, cheltuielile vor creste in mod constant cu o medie de peste 18% in urmatorii cinci ani.