Piata solutiilor de
monitorizare auto prin GPS a crescut in Romania in ultimii ani fiind
stimulata de perioada de criza, care a fortat firmele sa fie extrem
de riguroase cu cheltuielile si sa adopte sisteme care au rezultate
in acest sens. Prin implementarea solutiilor de monitorizare a
flotelor prin GPS, atat companiile de distributie, cat si
producatorii care isi realizeaza singuri livrarile realizeaza
reduceri ale cheltuielilor de pana la 20%.
In plus, veniturile
lor cresc cu circa 30% deoarece vehiculele nu stationeaza inutil,
traseele sunt optimizate, soferii executa doar drumuri in interes de
serviciu, astfel incat frecventa si eficienta cresc etc.
„In Romania in
prezent sunt active circa 80.000 de sisteme montate pe autoturisme,
camioane, utilaje de constructii etc, iar pana la finalul acestui an
inca aproape 20.000 de vehicule se vor afla intr-un sistem de
monitorizare prin GPS, aceasta rata ramanand aproximativ la fel in
urmatorii trei ani”, spune Adrian Dinu, director general SAS Grup,
liderul pietei solutiilor de monitorizare prin GPS.
„Obiectivul SAS
Grup este de a creste intr-un ritm cel putin egal cu piata si a
detine in mod constant o cota de piata de minim 25%”, a precizat
Adrian Dinu.
In prezent, solutia
SAS Fleet Pro este functionala pe circa 20.000 de vehicule, conform
datelor atestate de furnizorul de trafic de date.
In ultimii ani au aparut schimbari in ceea ce priveste companiile
care utilizeaza solutiile de monitorizare a flotelor prin GPS: a
scazut numarul celor din domeniul constructiilor si imobiliare, caci
multe nu au mai avut o activitate consistenta sau chiar au intrat in
insolventa/faliment in ultimii ani. In schimb, a crescut gradul de
utilizare a acestor solutii in banci, care sunt din ce in ce mai
atente la costuri, precum si in companiile multinationale din
diferite domenii de activitate.
„Inainte de
criza, aproape nici un manager nu s-ar fi gandit ca ar putea avea
lunar o cheltuiala inutila de circa 40 euro pe vehicul doar din
condusul agresiv al unui singur sofer (dupa cum reiese dintr-un
calcul simplu privind cresterea consumului in aceasta situatie) si nu
i-ar fi pasat ca 60% din totalul de kilometri efectuati de o masina
erau de fapt parcursi de angajat in interes personal. Acum sunt
convins ca toti isi pun aceste probleme si este doar o chestiune de
timp pana cand vor studia piata si vor vedea ca exista sisteme care
pot sa arate si sa elimine „printr-un click de mouse”
aceste cheltuieli”, a spus Adrian Dinu.
Surpriza cea mai
mare o au managerii cand vad ca leasingul pentru o asemenea solutie
costa 7-10 euro pe luna pe vehicul si doar prin eliminarea condusului
agresiv pe acea masina se acopera deja acest cost si, in plus, se
realizeaza o economie de peste 30 euro pe vehicul”, a subliniat
acesta.
Cererea sporita de solutii de reducere
a costurilor si optimizare a business-ului a stimulat piata
solutiilor de monitorizare auto prin GPS. Astfel, la finele anului
2008, SAS Grup avea 220 de companii- client, pentru care realiza
monitorizarea a 6.600 de vehicule. In anul urmator, a ajuns la
aproape 400 de companii-client si 8.000 de vehicule supravegheate.
Ritmul de crestere s-a mentinut in anii
2010- 2012, astfel incat, la finele lui 2012, compania avea peste
1.000 de firme-client si 18.000 de vehicule monitorizate. Obiectivul
pentru acest an este de a avea 1.700 de clienti cu 25.000 de vehicule
monitorizare prin sistemele pe care le realizeaza.
Citeste si Numele
caselor si bornele de kilometraj, noutati pe piata solutiilor de
monitorizare prin GPS