Anul trecut, afacerile s-au ridicat la 104 mil. euro, ceea ce situeaza cresterea estimata pe 2008 la 35%.
Marja operationala va ramane constanta anul acesta, la 2%, conform reprezentantilor companiei. Investitiile vizate pentru acest an se ridica la 3,5% din afacerile pe anul trecut, adica 3,6 milioane euro.
Pe segmentul LCD TV, in primul trimestru compania a anuntat o cota de piata de 21%, fiind pe locul doi, dupa Samsung, si intentionand sa creasca spre 22-23% cota de piata aferenta acestui an.
Intreaga piata de LCD TV a crescut cu 82% in primul trimestru, conform LG Electronics Romania.
Pe segmentul plasme, compania a inregistrat in primul trimestru o cota de piata de 39%, depasind Panasonic si trecand pe primul loc.
In cazul monitoarelor LCD, compania a obtinut in primele trei luni o cota de 25%, fiind lider al pietei, insa pe segmentul audio-video compania a pierdut in aceeasi perioada suprematia, coborand pe locurile 2-3, conform propriilor estimari
Pe segmentul telefoanelor mobile, LG a masurat o cota de piata de 6,1% anul trecut, pe care a reusit sa o creasca la 10% in primul trimestru al acestui an. Oficialii companiei au precizat ca in primul trimestru al anului LG a comercializat 51.000 de telefoane mobile, ca urmare a unui parteneriat cu operatorul telecom Orange care a inceput recent distributia de telefoane LG Shine.
Compania mai detine si 14% din piata romaneasca a aparatelor de aer conditionat.
La nivel strategic, LG va incerca consolidarea unor parteneriate cu retaileri mari, de exemplu Altex, Domo sau Flamingo International, cu orientare puternica spre profit. „Daca nu realizam profit nu putem investi la infinit”, a spus Han Khyu, presedinte LG Electronics Romania.
El a spus pentru DailyBusiness ca Romania este a doua piata din regiune ca venituri pentru companie, dupa Polonia, unde firma coreeana are si o fabrica. „Deocamdata nu avem planuri pentru a deschide o fabrica si in Romania”, a mai spus el.