Profitul operational a scazut cu 56% pe primul trimestru, pana la 6,6 mil. euro. Rezultatul a fost influentat in mod hotarator de cumularea datelor financiare ale Zapp. Fara acestea, scaderea profitului operational ar fi fost de 27%, conform raportului OTE, compania mama.
Numarul de clienti ai Cosmote la finalul lunii martie a crescut cu 17%, pana la 7,2 mil. utilizatori. Dintre acestia, 21% (1,5 mil.) sunt abonati, restul fiind utilizatori pre-pay. Compania nu a precizat cati din acesti clienti sunt fosti utilizatori Zapp.
„Cresterea numarului de clienti postpaid, in special din mediul de business, a generat o crestere importanta a veniturilor. Numarul de clienti prepaid a crescut in ciuda concurentei acerbe pe acest segment. Cu o cota de piata de peste 23% si posibilitatea de a oferi servicii 3G ca urmare a achizitiei Zapp, Cosmote Romania se va axa pe extinderea acoperirii broadband si pe clientii business. Integrarea Zapp se realizeaza fara probleme”, se arata in raportul OTE.
Concurentii Cosmote pe piata din Romania sunt Orange, Vodafone, RCS&RDS si UPC.