- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Producatorii de soft incearca sa priveasca criza ca pe o oportunitate

25 Nov, 00:01 • emanuel.ceciu
Companiile de software prezente in Romania isi propun sa contracareze pierderile rezultate din fluctuatia economica prin oferirea de produse ce pot duce la scaderea costurilor si la cresterea competitivitatii clientilor pe anumite segmente, au declarat pentru DailyBusiness.ro oficiali ai Microsoft Romania.
Producatorii de soft incearca sa priveasca criza ca pe o oportunitate

„IT-ul este o unealta ce permite unei companii atat sa-si dezvolte business-ul in perioade favorabile, de crestere economica, cat si de-a optimiza utilizarea resurselor si a controla mai bine costurile in momente de criza. Aceasta agilitate necesara fiecarei companii pentru a se mentine profitabila si in conditii economice dificile este ceea ce incercam sa oferim clientilor nostri, fiind increzatori in rezultate bune chiar si in aceasta perioada”, a declarat pentru DailyBusiness.ro Calin Tatomir, director general Microsoft Romania.

Oficialii companiei au subliniat ca Microsoft se afla „in mijlocul fluctuatiei economice internationale, ce a inceput sa se simta si in Romania mai ales prin prisma cresterii dobanzilor in sectorul financiar”, dar ca acest aspect este perceput ca o oportunitate de business in sensul promovarii solutiilor ce se adreseaza cresterii eficientei companiilor, reducerea costurilor si cresterea comunicarii interne.

[quote=Lori Haiducescu, director Senior Software]Anul 2009 va fi un an al curatirii pietei, care nu va cruta firmele. Este posibila diminuarea cererii de software de business[/quote]
Oficialii filialei locale a celui mai mare producator de software mondial au declarat ca nu isi vor schimba strategia in Romania din cauza fluctuatiilor economice.

„Modelul de business al Microsoft este bazat in intregime pe parteneri si strategia noastra va fi sa continuam sa investim in dezvoltarea competentelor acestor parteneri, a cresteri numarului de parteneri certificati, mai ales la nivel regional”, a mai spus Tatomir.

In conditiile economice actuale, oficialii companiei au declarat ca vor pune accent in promovare in special pe solutiile profesionale de business.

„Vedem oportunitati deosebite in special in zona serverelor pentru solutii de virtualizare, securitate sau management. De asemenea, solutiile de colaborare si comunicare, bazate pe Microsoft Exchange sau Sharepoint estimam ca isi vor dubla numarul de implementari”, a mai spus Tatomir.

Seful Microsoft Romania a admis faptul ca fluctuatiile cererilor din partea clientilor sunt greu de prevazut in conditiile economiei actuale, dar oficialul companiei isi mentine estimarile initiale de afaceri pentru anul fiscal 2008-2009 – crestere de 30% fata de anul anterior.

Daca astepti sa vina criza pentru a constientiza ca nu ai un business eficient, exista toate sansele sa dispari din piata

Oficialii Senior Software, companie de consultanta si producator de software autohton, cu afaceri de circa 800.000 euro in 2007 si profit net de 113.000 euro (conform Ministerului de Finante) sunt de parere ca „daca astepti sa vina criza pentru a constientiza ca nu ai un business eficient, exista toate sansele sa dispari din piata”.

„Situatia din piata a surprins numerosi furnizori de software, care recurg la solutii disperate de eficientizare: de la concedierea oamenilor si revizuirea planurilor, pana la cresterea preturilor pentru clientii existenti si politici de dumping in vederea atragerii de noi prospecti. Toate aceste decizii conjuncturale nu fac decat sa scada calitatea serviciilor si produselor oferite, in detrimentul clientului”, a declarat pentru DailyBusiness.ro Lori Haiducescu, director de operatiuni, Senior Software.

Reprezentantul companiei a subliniat ca „in 2009 preconizam o schimbare in ratiunile care stau in spatele achizitionarii unui sistem ERP. Pana acum companiile luau decizia achizitiei unui ERP in urma problemelor generate de o crestere accelerata a businessului nesustinuta de catre structura informatica existenta. Ca efect al crizei, implementarea unui ERP va deveni o necesitate in vederea eficientizarii costurilor si supravietuirea in piata„, considera Haiducescu, care a subliniat ca, in cazul Senior Software, structurile companiei sunt optimizate pentru a face fata crizei economice, nefiind necesare reconfigurari semnificative.

„In cazul companiilor similare noua, succesul in aceasta perioada va sta intr-o mai buna comunicare cu potentialii clienti aflati pe nisele compatibile modelului de business dezvoltat. Intrarea pe noi segmente de piata in acest moment slabeste focusul fata de activitatea curenta si scade reputatia companiei intr-un domeniu care are nevoie mai mult decat oricand de furnizori IT specializati, capabili sa inteleaga problemele clientului si sa ofere solutii concrete”, este de parere Haiducescu.

Compania Senior Software se va axa in continuare si in 2009 pe verticala import si distributie.

„Anul 2009 va fi un an al ‘curatirii’ pietei, care nu va cruta firmele, indiferent de dimensiunea acestora. Este posibila diminuarea cererii de software de business datorita reducerii bugetelor de investitii”, a mai spus Haiducescu. „Criteriile de selectie a unui ERP vor fi mai riguroase, iar recomandarile vor conta tot mai mult”, a incheiat acesta.

Oficialii companiei au precizat pentru DailyBusiness.ro ca veniturile Senior Software vor fi in 2008 in crestere fata de 2007, dar nu o crestere accelerata fata de anii precedenti.

Urmărește Daily Business pe Google News