„In 2007 am inregistrat o cota de piata de 60% in Romania, comercializand circa 36.000 de unitati GPS din totalul de 60.000 de unitati vandute. Pentru 2008, estimez o crestere de 200% a pietei, noi dorind sa acoperim circa 50% din totalul comenzilor”, a spus Manowski.
Acesta a precizat ca piata autohtona de GPS-uri din Romania aduce cele mai multe venituri companiei taiwaneze, la nivel de regiune. In intreaga Europa de Est, compania a detinut in 2007 o cota de 40%.
„Afacerile din Romania merg foarte bine, datorita cresterii pietei auto, dar si a numarului mare de locuitori, comparat cu majoritatea tarilor din regiune”, a precizat Manowski.
El a adaugat ca in 2008 investitiile in promovare ale companiei, in intarirea parteneriatelor de distributie si in construirea unor parteneriate de retail solide, se vor ridica la circa 1,5-2 mil. euro.
„Bulgaria este piata din regiune care accelereaza cel mai mult pe segmentul GPS, dar ca volum de vanzari Romania detine suprematia chiar si in fata altor tari precum Ungaria sau Polonia”, a mai spus Manowski. Acesta nu a precizat o valoare exacta a pietei de GPS-uri din Romania, declarand insa ca pretul mediu al unui GPS vandut a fost in 2007 de circa 350 euro. Aceasta estimare ar ridica valoarea intregii piete la 21 milioane euro.
Pe pietele vest-europene, Mio a detinut in 2007 o cota de circa 10%.
Marje de profit mai mari din GPS-uri decat din componente IT
„Marjele de profit din vanzarea de GPS-uri, de peste 10%, sunt in mod clar mai mari decat cele ce provin din vanzarea de componente IT sau LCD-uri”, a declarat pentru DailyBusiness Manowski.
Directorul responsabil pe Europa de Est a subliniat ca, desi primul trimestru al anului in curs nu s-a ridicat la nivelul asteptarilor companiei, trimestrul doi merge „foarte bine”.
Birou Mio in Romania, din 2009
Oficialii companiei producatoare de GPS-uri au declarat ca in urmatoarele doua luni vor angaja in Romania doi reprezentanti care se vor ocupa in special de partea de vanzari, urmand ca cel mai probabil din 2009 compania sa intre in Romania printr-un birou regional.
„Probabil ca acest birou va avea circa 4-5 oameni angajati, in prima faza. Acesta va fi al doilea birou regional din Europa de Est dupa cel din Polonia”, a declarat Manowski.
Pe piata autohtona, principalul concurent al Mio este Garmin, iar la nivel international, pe langa Garmin, un alt concurent important este Tom Tom.