„Preturile de pe piata IT vor fi in scadere, un efect al unor cauze suprapuse – pe de o parte cererea de IT&C va fi mai slaba pe plan mondial, ca urmare a crizei (ceea ce impinge in general producatorii sa micsoreze preturile de la ‘poarta fabricii’ pentru a putea mentine vanzarile la acelasi nivel) si pe de alta parte, exista o tendinta inerenta a preturilor produselor IT&C de a scadea in timp, pe baza comoditizarii produselor – la lansare produsele costa mai mult fiind cumparate doar de consumatorii afluenti sau cei de tip early-adopters, apoi pe masura ce produsul intra catre masa consumatorilor, pretul sau incepe sa se erodeze”, a declarat pentru DailyBusiness.ro Marius Ghenea, proprietar al PCFun.ro si ElectroFun.ro.
Oficialii Fujitsu Siemens din Romania sunt de parere ca preturile in IT vor scadea si datorita cresterii numarului de produse IT asamblate local, pentru acestea nemaifiind necesare taxe suplimentare de transport.
Oficialii retailerului Altex considera ca probabil cel mai important factor din punct de vedere al evolutiei pretului catre consumatorul final va fi cursul valutar.
„Din punct de vedere al evolutiei pretului catre consumatorul final, cel mai important factor de influenta va fi cursul valutar. Daca acesta va fi constant, producatorii, distribuitorii si retailerii vor gasi solutii astfel incat pretul final sa nu creasca. Mai mult decat atat, in conditiile concurentei din piata de retail traditionala si online, preturile ar putea chiar sa scada”, a declarat Raul Filip, director de retail al Altex.
Fuziuni si falimente in 2009
„Consider ca o parte dintre producatorii de hardware vor fi inghititi de producatorii mari, iar firmele producatoare de produse de nisa vor fi asimilate de catre marile branduri”, este de parere Gabriel Vasile, director executiv al magazinului online PCGarage.ro
Marius Ghenea vede un trend asemanantor, influentat direct de criza economica globala.
„Piata va fi sub o presiune foarte mare din cauza crizei globale, asa ca probabil principalul trend va fi cel legat de compactarea pietei la nivelul furnizorilor, prin doua fenomene oarecum corelate – mai multe firme din domeniu vor da faliment, nereusind sa faca fata presiunii financiare, iar altele vor realiza consolidari in piata, tocmai pentru a rezista mai bine situatiei – prin achizitii si fuziuni, ca si prin preluarea din faliment a unor concurenti, in anumite situatii”, a declarat Marius Ghenea.
Ca tendinte, produsele ce urmeaza a fi lansate in 2009 pe piata din Romania vor fi mai ergonomice, cu un design mai placut si cu o performanta mai ridicata, sunt de parere oficialii Fujitsu Siemens.