Venitul a crescut la 16 miliarde dolari, de la 14,5 miliarde dolari, insa pretul mediu de vanzare a scazut cu 7,5%, la 1.480 dolari pe unitate vanduta.
Marja profitului a crescut la 18,8% in trimestrul 4 al anului trecut, de la 18,5% in trimestrul 3. Veniturile Dell din vanzarea de calculatoare au crescut cu 24% in trimestrul al patrulea, iar venitul din vanzarea de servere, medii de stocare si PC-uri a crescut cu 2%.
Dell este mult mai dependenta de piata din Statele Unite decat rivalii de la Hewlett-Packard si IBM. Jumatate din veniturile inregistrate de Dell provin din SUA, in timp ce HP si IBM inregistreaza doua treimi din venit in strainatate.
Donald Carty, directorul financiar al Dell, a declarat ca a sesizat „anumite retineri” in ceea ce priveste cheltuielile in randul marilor corporatii din SUA, in special in randul companiilor private de servicii financiare, ce au fost afectate de criza creditelor.
Fondatorul Michael Dell a preluat din nou conducerea companiei in ianuarie 2007, dupa rezultatele dezamagitoare inregistrate de predecesorul sau.
In 2006, compania a pierdut prima pozitie de pe piata producatorilor de PC-uri in favoarea celor de la HP.
Dell vinde in prezent calculatoare in peste 10.000 magazine, mult mai putine decat numarul de magazine care comercializeaza produse HP.
Companiile rivale, printre care HP si Apple, au beneficiat recent de o scadere a preturilor la componentele de calculatoare, precum cipuri de memorie, monitoare si hard-diskuri.
Principalii jucatori in piata romaneasca de PC-uri, in trimestrul 4 din 2007, din punct de vedere al numarului de unitati vandute, sunt Flamingo Computers, cu 11,6% din piata, Dell, cu o cota de 11%, HP, cu 9,6% din piata, K-Tech, cu o cota de 8,2%, si Fujitsu Siemens Computers, cu 7,9% din piata, conform datelor oferite de IDC Romania.