Compania americana a inregistrat profit net de 624 mil. dolari (482 mil. euro) in ultimul trimestru al anului trecut, fata de 1,2 mld. dolari (920 mil. euro) in aceeasi perioada a anului anterior. Vanzarile au crescut cu 17%, pana la 11,8 mld. dolari (9,11 mld. euro).
Pretul mediu de vanzare al telefoanelor mobile a scazut la 119 dolari (92 euro), de la 131 dolari (101 euro) in trimestrul trei, avand in vedere ca Motorola a redus pretul modelelor Razr si Q si a crescut vanzarile in pietele emergente asa cum este India, relateaza presa internationala. Analistii sunt de parere ca directorul executiv Ed Zander a esuat in proiectul de a propune pe piata un model succesor al „vedetei” Razr, mai ales ca industria a ajuns la un punct in care cresterile sunt la un minim al ultimilor cinci ani.
Totusi, Zander si-a aparat politica de reducere de preturi, afirmand ca acestea „sunt vizibile in procentele de cota de piata castigate”.
Conform estimarilor proprii, Motorola a vandut in ultimul trimestru al anului 65,7 milioane de terminale mobile si a obtinut o cota de piata de 23,3% la nivel mondial, in crestere fata de 22,4% in trimestrul trei.
Piata este dominata de Nokia si Motorola, urmate de Samsung si Sony Ericsson.