Profitul net al companiei in cel de-al treilea trimestru, incheiat la sfarsitul lui decembrie, a ajuns la 1,02 miliarde euro de la 1,07 miliarde de euro in aceeasi perioada a lui 2005.
Divizia de jocuri a Sony a inregistrat o pierdere de peste 400 de milioane de dolari, datorata in principal costurilor relationate de productia si lansarea consolei de joc PS3.
Consola se vinde deja in SUA , Japonia si alte cateva tari, dar vanzarea consolei in Europa a fost amanata pentru anul acesta.
Sony a exportat 1,8 milioane de console la nivel global in acest trimestru, pastrandu-si obiectivul de a exporta 6 milioane de console pana la sfarsitul acestui an fiscal.
Vanzarile mici ale versiunii anterioare a consolei, PS2, ale Play Station Portable si a versiunii portabile Play Station Portable au afectat de asemenea profitul companiei in acest trimestru.
Oficialii Sony sunt de parere ca scaderea pretului PS3 a contribuit in egala masura la aceasta scadere a profitului. Pretul consolelor de joc scade in mod normal dupa un timp, dar Sony a facut o miscare strategica neobisnuita scazand pretul PS3 in Japonia cu 20% inainte de aparitia consolei pe piata.
Oficialii Sony sunt insa optimisti in ceea ce priveste estimarile veniturilor intregului an fiscal, ca urmare a vanzarilor mari de camere video si a LCD-uri in perioada sarbatorilor de iarna.
Vanzarile ultimului trimestru au crescut cu 9,8% ajungand la peste 20 de miliarde de dolari (16,5 miliarde euro).
Daca in ultimii ani Sony a fost pus in umbra de Apple cu productia sa de iPod-uri si de Samsung Electronics in ceea ce priveste vanzarile de LCD-uri, acum lucrurile par a se schimba pentru divizia de electronice a Sony, care in cel de-al treilea trimestru a inregistrat un profit operational de peste 1 milion de euro, dublu comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent.
Vanzarile diviziei de filme a Sony a urcat in trimestrul trei cu 47% ca urmare a vanzarilor de DVD „Codul lui Da Vinci’ si „Casino Royale”.
In primele noua luni, Sony a inregistrat un profit de 1,6 miliarde de dolari (1,2 miliarde de euro) si vanzari in valoare de 50,9 miliarde dolari (40 miliarde euro), mai mult cu 2%, respectiv 9,7% fata de primele trei trimestre din 2005.
Sony isi mentine tinta de vanzari pentru anul fiscal 2006 la 67 miliarde dolari (52 mld. euro).