- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Profitul Sony a urcat in T2 de aproape 3 ori, pana la 40,13 mil. euro

26 Jul, 11:38 • Redactia DailyBusiness
Profitul net obtinut de Sony Corp. in perioada aprilie-iunie a crescut de aproape trei ori, ajungand la 40,13 mil. euro, datorita vanzarilor substantiale de aparate foto digitale, televizoare cu ecran plat, care a contracarat pierderile diviziei sale de jocuri video, a scris International Herald Tribune.
Profitul Sony a urcat in T2 de aproape 3 ori, pana la 40,13 mil. euro

Sony a vandut, la nivel global, 710.000 console PlayStation 3 in al doilea trimestru din 2007, atingand o cifra totala de vanzari, de la lansarea de anul trecut, de 4,3 milioane de bucati. Pana in martie 2008, compania estimeaza ca va comercializa 11 milioane de unitati.

Pierderile operationale pe segmentul jocurilor au crescut pana la 29,21 mld. yeni (176,4 mil.euro). In al doilea trimestru al anului trecut, compania a anuntat pierderi de 26,80 mld. yeni.

Grupul Sony, care trece prin ultimul an al planului de restructurare condus de directorul executiv Howard Stringer, a fost intrecut de Nintendo in ceea ce priveste vanzarea de console video, modelul PlayStation 3 inregistrand vanzari mai scazute decat cele ale modelului Wii, produs de Nintendo.

Vanzarile pe segmentul principal de electronice au crescut cu 11,6%, datorita cererilor mari de aparate foto digitale Cyber-shot si a vanzarilor de televizoare cu cristale lichide marca Bravia, au spus oficialii companiei.

Rezultatele financiare ale grupului au fost imbunatatile si de performantele robuste ale diviziei sale de telefonie, Sony-Ericsson, al patrulea producator mondial de telefoane mobile, detinut de Sony si Ericsson.

Vanzarile totale din ultimul trimestru au crescut cu 13,3% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, pana la suma de 11,94 mld.euro.

Sony a mai anuntat ca isi mentine obiectivul privind profitul operational pentru anul fiscal curent, de 440 miliarde yeni (2,73 mld. euro), in crestere fata de cele 71,75 mld. yeni obtinute in anul fiscal precedent, cand grupul nipon a fost afectat de costurile de lansare ale consolei PS3 si ale retragerii de pe piata ale laptopurilor dotate cu o baterie la care s-au gasit probleme.

Grupul Sony, implicat intr-o lupta acerba pe piata consolelor video cu rivalii Microsoft si Nintendo, a fost nevoit sa reduca pretul consolei sale, in iulie, cu 100 de dolari, pentru a creste cererea.

Noul pret este in continuare de doua ori mai mare decat cel al modelului Wii si anumiti experti ai industriei sunt de parere ca aceasta ieftinire nu va spori substantial vanzarile PlayStation3.

Pe fondul evolutiei mai slabe a consolei PS3, Nintendo a depasit grupul Sony in ceea ce priveste capitalizarea pe piata, eliminand fabricantul laptopurilor Vaio si a televizoarelor LCD Bravia din lista primelor zece companii din Tokio in ceea ce priveste valoarea pe piata.

Urmărește Daily Business pe Google News