Profitul net al companiei este cel mai mic din ultimii 13 ani. Veniturile producatorului finlandez au scazut cu 27%, pana la 9,3 mld. euro.
Pentru a face fata reducerilor de vanzari, Nokia s-a axat pe reducerea cheltuielilor in prima parte a anului curent, reducand numarul de angajati si oprind productia in cazul anumitor subcontractori.
De asemenea, consumatorii sunt mult mai prudenti, cheltuind mai putin in perioada de criza economica. Pretul mediu de vanzare al terminalelor Nokia s-a redus cu 6 euro, de la 71 euro in trimestrul patru, la 65 euro in primele trei luni ale anului curent.
Nokia a reiterat estimarea privind reducerea cu 10% a valorii industriei in acest an din punct de vedere al numarului de unitati vandute, primul semestru al anului urmand sa fie cel mai afectat.
Nokia a vandut in primul trimestru 93,2 milioane telefoane mobile, in scadere cu 19% fata de aceeasi perioada a anului precedent si cu 18% mai putine fata de trimestrul patru.