Este pentru prima oara cand pe piata romaneasca sunt oferite date oficiale cu privire la valoarea ratei reale de penetrare a serviciilor de telefonie mobila.
Dupa numarul de SIM-uri, penetrarea va ajunge la finalul anului la 70%, in crestere cu 4 puncte procentuale fata de finalul anului trecut, a spus Greig Williams, manager general al Nokia pentru Ungaria si Romania.
Conform oficialului Nokia, piata romaneasca de telefoane mobile se va ridica la 3,5 – 4 milioane de unitati vandute anul acesta. Williams a spus pentru DailyBusiness ca Nokia ramane liderul pietei producatorilor in Romania, fara sa dea detalii cu privire la valoarea cotei de piata.
„Pe masura ce piata se maturizeaza, devine tot mai greu sa apara schimbari majore in privinta cotelor de piata”, a spus el.
In privinta concurentei de pe piata operatorilor de telefonie mobila, Williams a remarcat intrarea in forta a Cosmote, care a atras circa 1 milion de noi utilizatori anul acesta. De asemenea, el a apreciat ca pe piata romaneasca costul necesar pentru a atrage un client nou este mult mai mare decat cel necesar pentru a pastra un client actual, de unde reiese ca operatorii se vor stradui sa lanseze oferte de fidelizare cu abonamente cu durata de 1-2 ani.
Nokia are in prezent 4 magazine proprii in Romania si intentioneaza ca pana la finalul anului viitor sa ajunga la 10. In functie de rezultatele acestora, reteaua ar putea fi extinsa apoi pana la 15-20 de magazine, a spus Williams. Pe langa aceasta strategie, Nokia va extinde si parteneriatele cu marile lanturi de retail romanesti, a conchis oficialul companiei finlandeze.