- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Razboi total pe piata tabletelor. Ce lansari pregatesc Apple, Google si Microsoft

04 Jul, 13:35 • monica.manea
Companiile It&C lupta pentru fiecare procent din cota de piata a tabletelor, avand in vedere ca aceasta piata va ajunge sa valoreze in curand peste 66 miliarde de dolari. Apple, Google si Microsoft vin cu noi produse, fiecare pregatit sa domine vanzarile din domeniu.
Razboi total pe piata tabletelor. Ce lansari pregatesc Apple, Google si Microsoft

Apple planuieste sa lanseze la finele acestui an un iPad mai
mic si mai ieftin, o strategie prin care incearca sa se mentina in frunte pe
piata tabletelor.

Noul model va avea un ecran de 7-8 inci, dar vine fara
Retina display de inalta rezolutie ca cea a celui mai recent model de iPad,
care are un ecran de 9,7 inci.

Pretul nu a fost inca stabilit, insa unele surse sustin ca va fi
cu siguranta mult mai ieftin decat iPad2, al carui pret incepe de de la 399 de
dolari, scrie Bloomberg.

De la aparitia iPad in 2010, Apple a dominat piata
tabletelor care se estimeaza ca va ajunge la o valoare de 66,4 miliarde de
dolari si 118,9 milioane de unitati in acest an. Potrivit Gartner Inc, Apple detine in
prezent 61% din aceasta piata.

“Un iPad mai mic si mai ieftin s-ar putea sa mai taie din
avantul celor de la Google, Microsoft si Amazon.com, care vor sa castige cat
mai mult teren din aceasta piata tot mai dezvoltata. Va deveni cel mai mare
cosmar al concurentei”, spune Shaw Wu, analist la Sterne Agee & Leach.

El a mai sustinet ca noul dispozitiv va avea un pret
apropiat de cel al Google  Nexus 7 sau
Amazon Kindle Fire, care au o diagonala de 7 inci si un pret de 199 de dolari.

Google si-a prezentat deja prima tableta, pe care a
realizat-o impreuna cu taiwanezii de la
Asustek (Asus).

Desi sistemul de operare Android a ocupat mai bine de
jumatate din piata smartphone-urilor, tabletele cu softul Google au mai putin
de jumatate din cota iPad, dar din aceasta toamna concurenta va fi si mai
acerba odata cu lansarea tabletelor Surface porduse de cei de la Microsoft.

Pe piata exista deja tablete Android, de la producatori
precum Samsung, HTC sau Motorola Mobility, companie cumparata recent de Google
pentru 12,5 miliarde de dolari. Google incearca insa sa monetizeze brandul
Nexus si pe nisa tabletelor si se pare ca a ales sa porneasca de la un model
ieftin, incercand sa atraga clientii cu ultima versiune a Android la un pret
avantajos.

Microsoft Surface va avea un ecran cu o diagonala de 10,6
inci si va fi echipata cu sisteme de operare Windows 8 Pro, unde se bazeaza
 pe o platforma Intel, si  Windows RT, varianta care este construita pe
hardware ARM.
Pretul Surface va fi anuntat cu scurt timp inainte de data
lansarii si va fi „competitiv cu tablete comparabile ARM sau PC-uri Intel
din clasa ultrabook”, potrivit Microsoft.

In timp ce Google anunta ca Nexus 7 va fi disponibil doar in
magazinele online, Microsoft de asemenea, online si in lantul de magazine
proprii, cei de la Apple distribuie iPad prin intermediul a sute de magazine de retail.

Analistii citati de Bloomberg sustin ca iPad va ramane
liderul de piata cel putin pana in 2016, cu toata ca va pierde o parte din cota
de piata. In urmatorii patru ani cifrele ar putea arata astfel: iPad va scadea
de la 61% cat detine azi, la 46%, iar Android, care detine in prezent 32% din
cota de piata, va creste la 37%. Microsoft, care in 2011 nu avea niciun procent
din piata ar putea obtine 12% pana in 2016.

Urmărește Daily Business pe Google News