Marii jucatori de pe piata software, inclusiv Google si
Amazon, sunt interesati sa-si creasca prezenta hardware pentru a spori
loialitatea propriilor clienti si pentru a avea un control mai puternic asupra
serviciilor software. Apple, pe post de raspuns, dezvolta tot mai mult software
propriu pentru a-si diferentia produsele, informeaza Mediafax.
Google, dupa achizitia de 12,5 miliarde de dolari a
companiei Motorola Mobility, intentioneaza sa lanseze noi dispozitive cu sistem
de operare Android, cu care sa-si protejeze afacerile de Apple. Amazon s-a
implicat mai puternic in acest conflict prin lansarea tabletei Kindle Fire si
testeaza, de asemenea, propriul telefon.
Toate cele 4 companii considera cautarea online drept o
oportunitate importanta pentru a-si pastra clientii si a profita de pe urma
acestora. In timp ce Google a dominat aceasta piata multi ani, rivalii vor sa-i
submineze pozitia prin cautarea online de pe smartphone-uri si alte dispozitive
mobile.
Apple a lansat pe aceasta piata Siri, un serviciu activat
prin voce care raspunde pe iPhone si iPad unor intrebari pe subiecte precum
vremea sau rezultate ale competitiilor sportive. Anul urmator, compania vrea sa
sporeasca capacitatea de raspuns a serviciului.
Cele patru companii se infrunta si pe alte segmente, de la
retail la publicitate online.