Astfel, 33% din gospodariile din Romania folosesc un abonament de la RCS&RDS, in timp ce 4% apeleaza la serviciile UPC (exista respondenti care utilizeaza servicii de telefonie fixa de la mai multi furnizori).
In ceea ce priveste gradul de cunoastere a tarifelor practicate de propriul furnizor de telefonie fixa, doar 21% din respondenti stiu care este costul unui apel de un minut in aceeasi retea de telefonie fixa, iar 19% cunosc costul unui apel de un minut catre alte retele fixe.
Suma medie cheltuita in ultima luna cu serviciile de telefonie fixa pe baza de abonament este de 42,8 lei.
Pe de alta parte, 69% din gospodariile in care nu exista un post telefonic fix apeleaza in schimb la servicii de telefonie mobila.
Nivelul de penetrare a serviciilor de telefonie fixa prin linii de acces (inclusiv de tip office-zone / office-pack de la furnizorii de telefonie mobila) este de 94%, potrivit studiului Gallup.
La nivelul corporate 87% din companii si institutii folosesc serviciile Romtelecom, 21% folosesc servicii de telefonie fixa de la RCS&RDS, 4% de la Vodafone, 3% de la UPC, 1% de la Orange si 2% de la un alt furnizor.
Suma medie cheltuita in ultima luna cu serviciile de telefonie fixa in companii si institutii este de 331 lei.
Studiul Gallup a avut ca obiectiv identificarea comportamentului de consum si evidentierea caracteristicilor cererii de servicii de comunicatii electronice: telefonie fixa si mobila, acces la internet si servicii de retransmisie a programelor TV.