Studiul Reader’s Digest Trusted Brands este realizat anual pe e-mail si implica peste 23.000 de oameni din 16 tari europene, inclusiv Romania. Scopul primar al studiului este de a reliefa ce branduri europene sunt cele mai de incredere in randul consumatorilor.
In Romania, timp de trei ani la rand (2007-2009), cel mai de incredere brand ca furnizor de servicii de Internet a fost RCS&RDS.
Nokia a fost de asemenea cel mai de incredere brand printre romani, pe segmentul producatorilor de telefoane mobile, trei ani consecutiv. Aceeasi performanta a fost atinsa de Sony, pe segmentul camerelor foto.
Pe nisa operatorilor telecom, Vodafone Romania a ocupat locul fruntas in 2009 si 2008, in 2007 clasandu-se la egalitate cu cel mai mare operator de telefonie mobila din Romania, Orange.
Pe segmentul producatorilor de computere, IBM a pierdut locul fruntas detinut in 2008 si 2007 in fata concurentului Dell, companie ce a ocupat anul acesta primul loc ca cel mai de incredere brand in Romania.
Dell si Nokia se bucura de cea mai mare incredere in randul consumatorilor in mai mult de trei tari dintre cele 16 in care a avut loc sondajul Reader’s Digest.
Sondajul s-a desfasurat in perioada august-octombrie 2008. Respondentii au fost selectati din baza de date a Reader’s Digest ce include peste 4,5 milioane gospodarii.