Profitul a crescut cu 78% fata de perioada similara a anului anterior, cand s-a ridicat la 565 mil. dolari.
Si veniturile trimestriale au atins o valoare record, de 7,12 mld. dolari, cu 24% mai mult decat cele 5,75 mld. dolari inregistrate anul anterior.
Aceste rezultate sunt explicate de analisti in principal prin vanzarile spectaculoase din perioada Craciunului ale playerului muzical iPod, „nava-amiral” a Apple in ultimii ani. In ultimele trei luni ale anului, compania a livrat 21 de milioane de playere iPod, mai mult decat dublu fata de aceeasi perioada a anului anterior.
„Cu siguranta este un sentiment placut”, a spus Steve Jobs, co-fondator si director executiv al companiei, citat de The New York Times. „Este o performanta uimitoare. Am pariat de multa vreme pe inovatie, iar acum incepem sa vedem rezultatele”.
Cu toate ca linia de business a computerului Mac a obtinut rezultate satisfacatoare – crestere trimestriala de 28% – Apple a virat in mod clar catre o noua strategie, concentrata pe mobilitate si produse din aceasta categorie, spun analistii. In ultimul an, business-ul cu computere desktop a crescut cu 5%, in timp ce linia de produse mobile a avansat cu 79%, in principal datorita succesului laptop-urilor MacBook.
„Fast-buy”
Povestea succesului Apple in perioada Craciunului ar putea fi explicata prin decizia managementului de a sacrifica temporar eleganta magazinelor Apple, care au fost transformate in adevarate depozite ad-hoc pentru a satisface avalansa de cereri din partea clientilor, comenteaza The New York Times. De pilda, in magazinul sau din centrul orasului San Francisco, au fost amenajate doua benzi de circulatie rapida pentru clienti, una pentru coada care intra in magazin, cealalta pentru cei care ies, dupa ce au primit comanda si au platit rapid. „Restrictionarea” circulatiei libere in magazin a fost necesara pentru a putea depozita cutiile cu produse Apple.
„Am creat o banda de mare viteza”, a spus Steve Jobs. „Aveam o multime de oameni care voiau sa cumpere produsele noastre si n-am vrut sa dezamagim pe nimeni”.
O serie de analisti se asteapta ca noi segmente de piata unde activeaza Apple sa fie impulsionate de asa-numitul „efect de halou”, atractia consumatorilor care detin deja playerul iPod catre alte produse ale Apple, in special catre computerele Mac.