„Pentru 2009 credem ca este prea devreme pentru a face anumite estimari, avand in vedere volatilitatea pietei. Ceea ce putem sustine in acest moment este faptul ca inceputul anului viitor va fi unul mai dificil, fiind caracterizat de o scadere a pietei comparativ cu 2008”, a declarat pentru DailyBusiness.ro Jiri Rizek, director executiv al Flamingo International.
Acesta a observat o crestere importanta a cererii pentru notebook-uri, in defavoarea desktop-urilor, in 2008.
„Din partea consumatorilor, putem vedea o crestere de 200% a preferintelor pentru notebook-uri vs desktopuri. Consumatorii prefera mobilitate si acest fapt s-a evidentiat in mod deosebit anul acesta luand in considerare cererea pentru produsele ultraportabile precum Acer Aspire One, MSI Wind or Asus Eepc, care au ridicat simtitor vanzarile pe segmetul de laptopuri in 2008”, a mai spus Rizek.
„Anul 2008 a fost marcat de portabilitate prin interesul tot mai crescut al clientilor pentru notebook-uri, smartphon-uri, PDA/PNA-uri /Playere media portabile. Daca in anii trecuti clientii preferau sisteme puternice in 2008, lucrurile au evoluat catre ‘compact si portabil'”, a spus la randul sau Mihaela Ciceu, director marketing Diverta.