Astfel, volumul platilor online in prima jumatate a anului prin PayU s-a situat la nivelul de 90,7 milioane de euro.
La nivelul Romcard, principalul procesator de plati online din Romania, volumul comertului electronic cu plata online a crescut cu 38% fata de aceeasi perioada a anului trecut, ajungand la valoarea de 109,5 milioane euro.
Lunile cu cele mai mari vanzari au fost martie si mai, cand volumul a depasit 20 milioane de euro pe luna.
Cele mai importante cresteri de volum au avut loc in randul site-urilor de reduceri, confectii si donatii, segmente care au evoluat cu 133%, 77% si, respectiv, 64%.
De asemenea, evolutii semnificative, intre 25% si 50%, s-au inregistrat si in industriile IT, servicii, plata uilitatilor, cadouri si jucarii.
Comportamentul de cumparare al clientilor s-a modificat in primele 6 luni ale acestui an, crescand numarul tranzactiilor efectuate la sfarsit de saptamana si in afara orelor normale de lucru astfel: 38% dintre comenzi au avut loc in intervalul 19.00 pm – 8.00 am si 32% in perioada weekend-ului, spre deosebire de 30%, respectiv 28% in prima jumatate a anului trecut.
Aceasta evolutie se reflecta si in activitatea departamentului de suport cumparatori care s-a intensificat in perioadele mentionate:
„Primim tot mai multe mesaje de la cumparatori care au nevoie de ajutor la finalizarea platii, fie pentru ca sunt la prima plata online si doresc informatii suplimentare, fie ca au incercat cu un card cu fonduri insuficiente si nu vor sa reia tot procesul, fie ca vor pur si simplu sa fie siguri ca totul este in regula avand in vedere ca fac plata in afara programului de lucru al comerciantului. Vorbim despre o crestere cu aproximativ 30% a numarului de solicitari de la clientii magazinelor online in intervalele mentionate”,a spus Andreia Stavarache, sales & marketing manager PayURomania.
In ceea ce priveste valoarea medie a tranzactiei, in sistemul RomCard, aceasta a inregistrat o scadere usoara, de la 62 euro in 2011, la 57 euro in 2012.
“Este o consecinta fireasca a cresterilor inregistrate de industrii unde valoarea produselor sau serviciilor comercializate este mai mica, precum site-urile de reduceri, confectii, jucarii sau servicii. Analizand evolutia mediilor de tranzactionare in ultimii ani, am constat ca valoarea medie a unei tranzactii online nu s-a modificat semnificativ in ultimii 4-5 ani”, a declarat Marin Mitroi, Director General RomCard.
Cele mai valoroase tranzactii
Conform PayU, tranzactiile cu cele mai mari valori au fost inregistrate pentru un aparat foto si accesorii in valoare de aproape 8.000 de euro, o factura de utilitati achitata de o persoana juridica, in valoare de 5.500 euro, o vacanta in valoare de 5.000 euro si o comanda pentru produse de uz personal in valoare de aproximativ 4.000 de euro.
Comertul online, solutie de dezvoltare accelerata in criza
Pentru a doua jumatate a anului, atat PayU, cat si Romcard isi mentin estimarile potrivit carora volumul platilor online va depasi in 2012 nivelul de 200 de milioane de euro.
“In conditiile in care cresterile in mediul offline sunt destul de scazute pe aproape toate segmentele, comertul electronic pastreaza un ritm accelerat, fapt care arata clar ca vanzarile online reprezinta o solutie de dezvoltare accelerata pe timp de criza”, a spus Andreia Stavarache.
„In consecinta, am vazut in 2012 mai multe campanii de marketing si mai multi jucatori care intra in mediul online, portofoliul de clienti al PayU cunoscand o crestere de 15%. In acest context, este posibil ca la finalul trimestrului al treilea al acestui an sa revizuim favorabil estimarile cu privire la rezultatele pe 2012”, a adaugat aceasta.
PayU este furnizor de solutii eCommerce integrate, detinut de Naspers Ltd, un grup multinational, cu operatiuni in in 131 de tari in domenii ca media, Internet sau eCommerce.
PayU desfasoara operatiuni de integrare plati online pentru peste 18.000 de companii in Europa, Asia si Africa, oferind plati online catre aproximativ 300 milioane de utilizatori de Internet.
In Romania, PayU a procesat peste 2 milioane de tranzactii in 2011, in valoare de 138,8 milioane de euro, detinand o cota de 88% din volumul total al Romcard.
RomCard furnizeaza serviciile pentru „Verified by VISA” si „MasterCard SecureCode” pentru tranzactii sigure prin Internet folosind cardurile bancare. Pana in prezent, RomCard a certificat 9 banci pentru acceptare 3D Secure (inclusiv circa 530 de comercianti virtuali) si 14 banci pentru emitere. In momentul actual, sistemul instalat la RomCard realizeaza autentificarea sub standardul 3D Secure, avand peste 9 milioane de carduri inrolate in sistem si peste 220.000 carduri activate.