„Efectul celor doi factori a fost benefic pentru utilizatori, care au vorbit mai mult si au platit mai putin decat inainte. Traficul de voce in retelele de telefonie mobila a totalizat peste 19,5 miliarde de minute in prima jumatate a anului, in urcare cu 33,9% fata de nivelul consemnat la finele anului 2008”, a spus Marinescu, prezent, luni, la evenimentul IT&C Global Forum 2009.
Marinescu a aratat ca, sub impactul intensificarii concurentei, crizei financiare si al cadrului de reglementare, operatorii telecom si-au adaptat ofertele la criza, scazand tarifele si majorand numarul de minute incluse, inclusiv catre alte retele.
El a adaugat ca, in privinta numarului total de clienti, 9,7 milioane aveau acces la serviciile de telefonie mobila prin intermediul unui abonament, in timp ce 14,8 milioane intrau in categoria utilizatorilor de cartele preplatite.
Comparativ cu iunie 2008, numarul de abonati din sectorul telefoniei mobile a urcat cu 9,6%, de la 8,5 milioane la 9,7 milioane, in timp ce avansul utilizatorilor de cartele a fost de 14,1%, la 14,8 milioane, conform datelor prezentate de seful Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM).
Rata penetrarii telefoniei fixe a ajuns la 24,7% la 100 de locuitori, in crestere cu 3,6% fata de iunie 2008. Raportat la 100 de gospodarii, rata penetrarii a avansat cu 3,1 puncte, la 54,6%.
ANCOM este institutia care stabileste regulile pentru piata de comunicatii din Romania si urmareste respectarea acestora.
Cei mai importanti jucatori pe piata locala de profil sunt Orange Romania, Vodafone Romania, Cosmote Romania, Telemobil (Zapp Mobile) si RCS&RDS, alaturi de Romtelecom si UPC Romania.