Magazinele online care functioneaza prin aceasta retea de afiliere au inregistrat in perioada mentionata vanzari de peste 18,7 milioane de lei, cu 67% mai mult fata de aceeasi perioada din 2011.
Romanii aloca mai multi bani pentru comertul online, inclusiv cand vorbim de sumele investite pentru o singura tranzactie, arata raportul citat.
Comparativ cu anul trecut, proportia comenzilor care depasesc valoarea de 400 de lei a crescut cu peste 12%.
Tot pe un trend ascendent este si valoarea medie a comenzilor, care s-a marit cu 10%, pana la 198 de lei.
Cele mai populare produse cumparate online continua sa atraga bugete mai generoase din partea romanilor. Mai exact, pentru achizitionarea unui produs din categoria tip IT&C se cheltuiesc, in medie, aproape 800 de lei. Pe de alta parte, pentru haine, incaltaminte si accesorii se aloca, in medie, 222 lei pentru fiecare comanda.
Cea mai mare vanzare online din 2Parale, in primele luni ale 2012, s-a ridicat la peste 50.000 de lei, pentru achizitia unor produse din categoria IT&C. Aceeasi categorie a adus totodata cel mai mare comision unui site de comert, in valoare de 813 lei.
Fashion si IT&C continua sa fie cele mai atractive categorii de produse pentru cumparatorii online, in reteaua de afiliere 2Parale. Cu toate acestea, cea mai semnificativa ascensiune o au cartile, al caror numar de vanzari s-a majorat cu 276% comparativ cu primele trei trimestre din 2012.
”Pietele de comert online si marketing afiliat confirma trendul crescator pe care il urmeaza in ultimii ani. Pe final de an ne asteptam la o crestere accelerata pe fondul sarbatorilor de iarna si al activitatilor de marketing. Este interesant de urmarit dinamica anumitor categorii de produse, deja nu mai exista tipuri de articole care sa nu fi fost cumparate online. Acesta este si rolul infograficului pe care il lansam, sa oferim o imagine asupra evolutiei pietei de comert online si obiceiurilor de consum”, a declarat Dorin Boerescu, CEO 2Parale.
Cea mai buna perioada pentru comertul online a fost septembrie, care a adus magazinelor online vanzari de peste 2,6 milioane de lei, numai prin 2Parale. Tot septembrie a fost si cea mai prolifica luna pentru afiliatii din 2Parale, care au totalizat castiguri de aproape 160.000 de lei.
La nivel de obiceiuri de consum, miercuri si joi sunt zilele preferate pentru cumparaturi, cu mici variatii in functie de categoria articolelor procurate. Dupa cum s-a observat si la inceputul anului, tot mai multi romani plaseaza comenzi noaptea, de acasa, dupa o informare prealabila in timpul zilei.
Cel mai mare flux de tranzactii online are loc in timpul pranzului, probabil de la birou in cazul multor cumparatori, cu o revenire si un nou varf dupa ora 20.00.
Pentru mai multe informa?ii, consulta?i infograficul 2Parale.
Cifrele includ doar vanzarile finalizate pana la momentul redactarii raportului si sunt valabile pentru perioada ianuarie – septembrie 2012.
2Parale este o retea de afiliere din Romania, online din decembrie 2008. Are un portofoliu de 205 campanii si 12.400 de afiliati, care au livrat peste 51 de milioane de click-uri si au generat advertiserilor vanzari de 34 de milioane de lei (fara TVA). Este singura retea de marketing afiliat membra a IAB Romania.