- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Romtelecom, calitate mai buna a convorbirilor in comparatie cu rivalii mobili

13 Aug, 14:42 • Redactia DailyBusiness
Operatorul de telefonie Romtelecom a obtinut cel mai mare punctaj la evaluarea calitatii pentru transmisia semnalului vocal, conform ultimelor studii efecutate de Institutul National de Studii si Cercetari pentru Comunicatii (INSCC) pentru telefonii digitale si mobile.
Romtelecom, calitate mai buna a convorbirilor in comparatie cu rivalii mobili

Studiile, realizate pe baza standardelor Uniunii Internationale a Telecomunicatiilor (UIT), au indicat ca in interiorul retelei Romtelecom calitatea convorbirilor atinge valoarea de 96,9 din 100 posibil. Acest lucru implica o calitate „excelenta” a convorbirilor, conform categoriilor INSCC.

Calitatea convorbirilor in interiorul retelelor de telefonie mobila Cosmote, Orange si Vodafone este mai scazuta, cu un punctaj de aproximativ 70 pentru fiecare operator. „Faptul ca este vorba de procese de transmisie integral digitale precum si faptul ca toate cele trei retele sunt realizate dupa acelasi standard (GSM) a dus la ceea ce era de asteptat, adica rezultate aproximativ egale.Toate trei se situeaza la limita de jos a calitatii medii”, au spus oficiali ai INSCC.

Calitatea transmisiei dintre cele trei retele de telefonie mobila investigate se situeaza in jurul aceluiasi nivel, de 70-72 de puncte din 100 posibile.

„In toate tarile, calitatea transmisiei in retelele de telefonie mobila GSM este net inferioara celei din retelele fixe digitale, in primul rand datorita codarii cu grad ridicat de compresie. Este greu de crezut ca operatorii de telefonie mobila ar putea lua masuri de ameliorare a acestei calitati”, a transmis INSCC.

Cea mai mare parte a testelor in cazul telefoniilor mobile s-au realizat in conditii in care telefoanele aveau 6 liniute la semnal, in loc de 7 maxim posibile.

In cazul convorbirilor prin sistemul de telefonie gratuita intre computere conectate la Internet Skype, dupa testele efectuate de INSCC, calitatea acestora s-a situat la o medie de 65,6. Viteza conexiunii la Internet s-a situat tot timpul peste 400 kb/sec.

„Apreciem valoarea de 65,6 ca fiind remarcabila, deoarece este inregistrata pe o conexiune telefonica de tipul Voice over IP (VoIp) realizata prin Internet si nu printr-o retea de date dedicata telefoniei VoIP”, a transmis INSCC.

Urmărește Daily Business pe Google News