„Romtelecom se afla pe drumul cel bun, lucru dovedit de rata de crestere a numarului de clienti pe segmentele de Internet si televiziune digitala, precum si de oprirea migrarii clientilor de telefonie fixa. De asemenea, facem progrese bune in ceea ce priveste viteza de raspuns in fata problemelor intampinate de clientii nostri. Mai avem insa foarte mult de lucru”, a spus Joerg Zeddies, chief commercial officer-residential retail business unit al Romtelecom.
„In 2008 vom continua sa fim agresivi din punct de vedere al publicitatii, dar si al ofertelor noi. Daca vii cu o reputatie mai proasta din trecut, trebuie ca in prezent sa depasim de cel putin doua ori eforturile concurentei pentru a ne reabilita in ochii consumatorilor”, este de parere Zeddies.
Acesta a precizat ca advertising-ul agresiv pe care Romtelecom il va aborda si in urmatoarea perioada va necesita costuri mai mari pe termen scurt, dar, pe termen mediu si lung, se va dovedi profitabil.
„In momentul in care initiem o campanie de anvergura, stim exact care sunt costurile si care sunt beneficiile. Nu riscam nimic”, a continuat Zeddies.
Romania este una dintre tarile cu cel mai dur mediu competitional pe segmentul telecom din Europa, operatorii lucrand cu cele mai mici marje de profit din regiune. Segmentul cu cel mai mare potential pentru il reprezinta Internetul broadband, a carui penetrare va ajunge la 50% din populatie in circa 4 ani, este de parere Zeddies.
„Serviciile de Internet vor inregistra cea mai mare rata a cresterii in afacerile Romtelecom din 2008 pana in 2012, depasind cresterile pe care estimam ca le vom inregistra pe segmentele de televiziune digitala sau telefonie fixa”, a spus Joerg Zeddies.
„Factorii care vor diferentia perdantii de castigatori sunt deja clari – corelarea promisiunilor cu ceea ce se intampla in realitate, un raspuns mai prompt la nevoile clientilor, inovatie si noi servicii atat pentru segmentul rezidential cat si pentru segmentul business”, a continuat el.
Reprezentantul Romtelecom a precizat ca, pentru segmentul business, operatorul va implementa in 2008 noi tarife pentru apelurile catre strainatate, mai scazute in functie de locatie, precum si desfasurarea mai in amanunt a datelor apelurilor initiate de pe liniile de telefonie din cadrul companiilor.
Pe segmentul rezidential, cei mai multi clienti Romtelecom sunt abonati la serviciul Confort 50, care ofera clientilor 50 de minute gratuite in reteaua Romtelecom la nivel national intre orele de varf.
La finalul lui 2007, operatorul Romtelecom avea 3 milioane de linii fixe, constant fata de trimestrul trei al anului, in timp ce pe segmentul ADSL, numarul de clienti a crescut in trimestrul patru cu 48% fata de trimestrul trei, pana la 360.000.
Serviciul de satelit TV a Romtelecom, Dolce, a atras in trimestrul patru al lui 2007 un numar de 109.000 de clienti noi, pana la 400.000 de abonati.
Oficialii Romtelecom au anuntat recent ca ar putea concedia in 2008 pana la 2.500 de angajati, urmarind eficientizarea activitatilor companiei. Zeddies nu a dorit sa comenteze daca disponibilizarile vor continua si in urmatorii ani.
Principalii concurenti ai Romtelecom sunt RCS&RDS si UPC Romania, precum si operatorii Orange si Vodafone