IPTV (televiziune prin protocolul de Internet) reprezinta un sistem prin care serviciul de televiziune este livrat pe Internet prin reteaua unui operator, pe baza de abonament.
In luna iunie, RCS&RDS anunta de asemenea ca va introduce anul acesta un serviciu IPTV, „care va fi disponibil odata cu cresterea largimilor de banda pentru clientii Fiberlink”. Pana in prezent, RCS&RDS nu a adaugat acest serviciu portofoliului propriu.
Serviciul va fi optimizat si calibrat in decursul lunilor urmatoare cu noi functionalitati adaugate periodic, urmand sa fie disponibil pentru un numar mai mare de clienti. Dolce Interactiv vine pe piata la trei ani de la lansarea Dolce, serviciul de televiziune prin satelit de la Romtelecom.
Serviciul a inregistrat cea mai mare evolutie in al doilea an de existenta, cu o crestere a numarului de clienti de 65%. Dolce are in prezent o baza de clienti de peste 850 000.
Conform studiilor de piata realizate pentru Romtelecom in acest an, exista anumite caracteristici ale consumului de televiziune care au incurajat compania sa introduca IPTV.
Printre acestea se numara interesul crescut al romanilor de a tine pasul cu noile tehnologii lansate pe plan international, si dorinta de a exercita control asupra continutului. Utilizatorii de televiziune cauta diversitate si un continut de calitate, orientandu-se din ce in ce mai mult catre canale specializate, in defavoarea celor de continut general.
„Acum cativa ani, Romtelecom a inteles ca rolul sau de simplu operator telecom se apropia de final si de aceea ne-am gandit sa ne indreptam catre o zona care promite foarte mult, respectiv zona de entertainment”, a declarat Yorgos Ioannidis, director executiv al Romtelecom.
„Actuala strategie a companiei este de a deveni treptat numarul 1 in zona de divertisment din Romania, iar acest lucru presupune sa fim capabili sa oferim servicii TV, jocuri. Primul pas a fost facut acum trei ani cu Dolce, iar acum lansam serviciul de IPTV, care aduce interactivitate experientei de televiziune si uneste lumea internetului cu aceea a televiziunii”, a mai spus Ioannidis.
Dolce Interactiv este disponibil in Bucuresti, Cluj Napoca, Timisoara, Iasi, Piatra Neamt, Sibiu, Braila, Ploiesti, Constanta, Bacau. Acoperirea, precum si functionalitatile oferite utilizatorilor vor fi treptat extinse in viitor.
Noul serviciu ofera utilizatorilor posibilitatea de a selecta, inregistra si viziona programele favorite oricand doresc. Acestia nu vor mai pierde nicio parte din programe, Dolce Interactiv permitand oprirea si inregistrarea transmisiilor live.
„Pana acum, televiziunea era un serviciu prin care primeai ceea ce difuza operatorul, furnizorul de programe TV. Astazi, IPTV ofera posibilitatea sa interactionezi mai mult cu serviciul pe care il doresti si sa il personalizezi asa cum iti place”, adauga Yorgos Ioannidis.
Clientii care se aboneaza la Dolce Interactiv pana la sfarsitul lunii martie 2010 vor primi gratuit serviciul si primul receptor fara hard disk.
Preturile pentru receptoarele suplimentare incep de la 99 euro, fara TVA. Pentru a accesa toate functionalitatile serviciului este nevoie de un receptor cu hard disk, disponibil la preturi reduse cu 50%, respectiv 99,5 euro, fara TVA, pentru clientii Clicknet.
Dupa martie 2010, serviciul va avea preturi incepand de la 2,9 euro/luna pentru receptionarea a aproximativ 70 de posturi.
In prezent serviciul este disponibil pentru toti clientii din cele 10 orase calificati din punct de vedere al vitezei. Din punct de vedere tehnic, Dolce Interactiv necesita o linie telefonica fixa si o conexiune de banda larga cu o capacitate de transfer de minim 8 Mbps.
Romtelecom a anuntat de la inceputul anului ca va lansa in 2009 serviciul de IPTV, eveniment confirmat ulterior pentru DailyBusiness.ro intr-un interviu cu Yorgos Ioannidis, seful companiei.
Aici puteti vizualiza clipuri cu Yorgos Ioannidis prezentand noul serviciu Romtelecom