- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Romtelecom: Pierdere de 32,5 mil. euro in primul semestru – clientii sunt tot mai precauti

05 Aug, 11:30 • Redactia DailyBusiness
Romtelecom a trecut pe pierdere in primul semestru al anului curent, compania inregistrand un minus de 32,5 mil. euro, comparat cu profit de 21,9 mil. euro in aceeasi perioada a anului trecut. Rezultatele financiare au fost influentate de atitudinea tot mai precauta a clientilor in trimestrul doi, datorata dificultatilor economice cu care se confrunta, spun oficialii companiei.
Romtelecom: Pierdere de 32,5 mil. euro in primul semestru - clientii sunt tot mai precauti

Compania s-a mentinut pe profit operational, in scadere insa cu 26% fata de anul trecut, pana la 104 mil. euro. Veniturile totale ale companiei au scazut cu aproape 9% in perioada mentionata, pana la 365,3 mil. euro, conform raportului OTE, compania-mama.

La veniturile de 365,3 mil. euro se adauga inca 18,2 mil. euro din operatiuni non-telecom, de exemplu chirii.

943 de angajati ai Romtelecom au parasit voluntar compania in prima jumatate a anului curent, costurile aferente acestui proces ridicandu-se la 20,3 mil. euro, conform OTE. 127 de angajati si-au exprimat intentia de a parasi compania pana la finalul lunii septembrie 2010.
[img=801]Sursa: OTE[/img]
„In aceste conditii nefavorabile, am inregistrat totusi o crestere a numarului total de unitati generatoare de venit (abonamente) de pana la aproximativ 4,5 milioane, un rezultat combinat al cresterii numarului clientilor de televiziune cu 19,8% fata de trimestrul al doilea 2009 si al conexiunilor de Internet de banda larga cu 21,5% in aceeasi perioada, precum si al reducerii cu 7,5% a numarului de linii fixe fata de al doilea trimestru al anului trecut”, conform lui Yorgos Ioannidis (foto), director general Romtelecom.

Numarul clientilor de IPTV a depasit 12.000 la jumatatea anului. Numarul localitatilor unde este disponibila in prezent tehnologia IPTV a crescut, fiind adaugate pe lista Focsani, Buzau, Otopeni si Chiajna in luna iulie.

„Compania va continua sa se concentreze pe reducerea si mentinerea sub strict control a costurilor in lunile care urmeaza, in acelasi timp continuand sa identificam solutii prin care sa ii sprijinim pe clientii nostri sa faca fata mai usor acestei perioade economice dificile”, incheie Ioannidis.

Urmărește Daily Business pe Google News